Ο Πέτρος για τα βιβλία.


από τη σελίδα http://www.alfavita.gr

Αλλαγή φρουράς στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Την Δευτέρα το πρωί 10/12 ζητήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ οι παραιτήσεις του Προέδρου και των Αντιπροέδρων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τις επόμενες μέρες το ΥΠΕΠΘ αναμένεται να ανακοινώσει τη νέα ηγεσία του Π.Ι. Συγκεκριμένα ζητήθηκε από τον πρόεδρο του ινστιτούτου κ. Δ.Βλάχο να παραδώσουν ο ίδιος, οι επτά αντιπρόεδροι και οι αναπληρωτές τους τις παραιτήσεις τους (η αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και πρόεδρος του Τμήματος Αξιολόγησης κυρία Εύη Μπότσαρη, ο αντιπρόεδρος του ινστιτούτου και πρόεδρος του Τμήματος Ερευνών, Τεκμηρίωσης και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας κ. Σωτ. Γκλαβάς, καθώς και οι κκ. Π. Μπερερής, αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ναπ. Μήτσης, πρόεδρος του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Στ.Τζέπογλου, πρόεδρος του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κ.Στεφανίδης, πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Ιω. Δαγκλής, πρόεδρος του Τμήματος Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Δημοσιογραφικές πληροφορίες (εφημ ΤΟ ΒΗΜΑ 11/12) αναφέρουν ότι στόχος του ΥΠΕΠΘ είναι η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων, έτσι ώστε να επιλέγονται πλέον από λίστες εγκεκριμένων εγχειριδίων και όχι να συγγράφονται μετά την ανάθεσή τους υπό την επίβλεψη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Επόμενο βήμα θα είναι η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να ανακοινωθούν τους πρώτους μήνες του 2008. Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία ανάθεσης των σχολικών εγχειριδίων θα αλλάξει. Ως σήμερα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ανέθετε το «πακέτο» των διδακτικών βιβλίων σε συγγραφείς, ομάδες συγγραφέων ή εκδοτικούς οίκους. Οι ίδιοι παρέδιδαν το κάθε βιβλίο σε τρεις φάσεις, στη διάρκεια των οποίων γίνονταν διορθώσεις. Στόχος είναι στο μέλλον το ινστιτούτο να επιλέγει απλώς το καλύτερο από μια λίστα βιβλίων μεμονωμένων συγγραφέων ή εκδοτικών οίκων, στα οποία οι αξιολογητές θα μπορούν να κάνουν τις τελικές διορθώσεις με βάση τα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων. Σε δεύτερη φάση το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων, επαναπροσδιορισμό της βαρύτητας των μαθημάτων και ενίσχυση συγκεκριμένων ωρών με βάση και τις επιλογές των μαθητών ανά επιστημονικό πεδίο.

Σχόλιο του Πέτρου:

Το bold κομμάτι είναι ξεκάθαρο. Το italics όμως θέλει πολύ κουβέντα και ανάλυση: οι αξιολογητές θα κάνουν διορθώσεις σε έτοιμα βιβλία; Τα βιβλία αυτά θα έχουν γραφτεί όχι με βάση τα ΑΠΣ αλλά με την κοσμοθεωρία των συγγραφέων; τι σημαίνει … απλώς το καλύτερο; Μήπως αυτό σημαίνει συγκεκαλυμμένη ανάθεση στη συγγραφική ομάδα που το ΥΠΕΠΘ επιθυμεί; (γράψτε εσείς οι «γαλαζοαίματοι» το βιβλίο, βγάλτε το στο εμπόριο και μεις το υιοθετούμε και το κάνουμε σχολικό)

Σχόλιο δικό μου:

Πέτρο συμφωνώ. Δεν αρκεί άραγε να υποβάλονται τα βιβλία σε κρίση και αν αξιολογούνται θετικά να μπαίνουν σε μια λίστα εγκεκριμένων βιβλίων από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο καθηγητής όποιο αυτός θέλει; Γιατί ένα και μοναδικό βιβλίο και όχι πολλά και καλά. Στην περίπτωση αυτή ο ανταγωγνισμός θα είναι παραγωγικός (δεν θα «αντιγράφει» ο ένας από τον άλλον και θα δείξει σε βάθος χρόνου ποιος ή ποιοι κάνουν καλή δουλειά. Κερδισμένοι θα είναι μαθητές και καθηγητές. Αντί να έχουν ένα βιβλίο σχολικό και από δίπλα έξι ή περισσότερα βοηθητικά θα έχουν τελικά ένα και μοναδικό, αυτό που επέλεξε ο δάσκαλός τους. Το εμπορικό τρίγωνο (Π.Ι. – Εκδοτικοί Οίκοι – Συγγραφείς) θα γίνει εμπορικό τετράγωνο (θα μουν στο παιχνίδι και οι εκπαιδευτικοί που θα αποκτήσουν επιτέλους λόγο).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s