Οι μουσικοί είναι πιο έξυπνοι;


Η επιστημονική έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που οι μη ταλαντούχοι μουσικά άνθρωποι συχνά έχουν νιώσει: οι εκπαιδευμένοι μουσικοί λειτουργούν στο νου τους διαφορετικά από τους κοινούς θνητούς. Ομάδα ψυχολόγων του αμερικανικού πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ ανακάλυψε ότι οι επαγγελματίες μουσικοί είναι πιο αποτελεσματικοί στη χρησιμοποίηση μιας δημιουργικής νοητικής τεχνικής που λέγεται «αποκλίνουσα σκέψη», ενώ παράλληλα χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το δεξιό και τον αριστερό μετωπιαίο φλοιό πολύ συχνότερα από το μέσο άνθρωπο.

Η έρευνα των Κρίσταλ Γκίμπσον, Μπράντλεϊ Φόλεϊ και Σόχι Παρκ δημοσιεύεται στο περιοδικό «Brain and Cognition» και διαπιστώνει ποιοτικές διαφορές στο δημιουργικό τρόπο που οι μουσικοί λύνουν τα προβλήματα, καθώς και στην εγκεφαλική τους δραστηριότητα. Μια ερμηνεία που δίνουν οι επιστήμονες για τη συχνή ταυτόχρονη χρήση των δύο ημισφαιρίων, είναι ότι πολλοί μουσικοί πρέπει να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους ανεξάρτητα, προκειμένου να παίξουν το όργανό τους.

Έτσι οι μουσικοί αποδεικνύονται ιδιαίτερα ικανοί στο να ενοποιούν τις ανταγωνιστικές πληροφορίες που δέχονται από τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους. Για παράδειγμα, πρέπει να είναι ικανοί να διαβάζουν ταυτόχρονα τις νότες, που ως γραπτά μουσικά σύμβολα ανήκουν στην επικράτεια του αριστερού ημισφαιρίου, ενώ παράλληλα να ερμηνεύουν την παρτιτούρα με τον δικό τους προσωπικό τρόπο, διαδικασία που συνδέεται με το δεξί ημισφαίριο.

Εξάλλου οι μουσικοί τα καταφέρνουν καλύτερα στη δημιουργική «αποκλίνουσα σκέψη», δηλαδή στην ικανότητα να βρίσκουν νέες λύσεις σε πολύπλευρα προβλήματα. Σε ένα πείραμα των ερευνητών, για παράδειγμα, οι μουσικοί εθελοντές τα πήγαν πολύ καλύτερα από τους μη μουσικούς, όταν τους ζητήθηκε να βρουν νέες χρήσεις και λειτουργίες σε συνηθισμένα αντικείμενα ενός νοικοκυριού.

Τέλος, η έρευνα βρήκε ότι οι μουσικοί εν γένει είχαν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) από τους μη μουσικούς.

Πηγή ΑΠΕ

Το πρωτότυπο άρθρο είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο ( http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6WBY-4T8R1W1-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=088c131d93758b0deb7f183ea271d574)

με στοιχεία:

Enhanced divergent thinking and creativity in musicians: A behavioral and near-infrared spectroscopy study.

Crystal Gibsona, Bradley S. Folleya, b and Sohee Parka, b,

aDepartment of Psychology, Wilson Hall, Vanderbilt University 111, 21st Avenue South, Nashville, TN 37240, USA

bThe Kennedy Center for Human Development, Vanderbilt University, TN, USA


Available online 23 August 2008.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s