Ερώτηση 18.

Η μετωπική/μονολογική διδασκαλία πρέπει* να εφαρμόζεται και σήμερα, παράλληλα με τις άλλες μορφές, γιατί:

α) έχει καταξιωθεί* στην εκπαιδευτική διαδικασία (η σωστή κατά ΑΣΕΠ απάντηση).

β) καλλιεργεί την κρίση των μαθητών.

γ) αποβάλλει το άγχος που έχουν οι μαθητές για τα μαθήματά τους.

δ) μπορεί ο εκπαιδευτικός με την εφαρμογή της να συμβάλει στην ανάπτυξη της αυτενέργειας των μαθητών.

Μία από τις 32 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής του τελευταίου διαγωνισμού.

——————————————————————————————-

Μοιάζει με τις ιστορίες που μας ζητούσαν να βγάλουμε στο τέλος και ηθικό δίδαγμα.

Ποιος την καταξίωσε τη μετωπική διδασκαλία, πότε και γιατί, και γιατί πρέπει να εφαρμόζεται σόνι και καλά και σήμερα; Και αν «καταξιώθηκε» και παραμένει καταξιωμένη είναι δηλαδή για καλό;

Καλλιεργεί την κρίση των μαθητών που διαπιστώνουν συνεχώς με σοβαρά επιχειρήματα την αδυναμία του σημερινού σχολείου να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους.

Αποβάλλει το άγχος που έχουν οι μαθητές για τα μαθήματά τους αφού αυτό που χρειάζεται είναι να παρακολουθούν παθητικά το δάσκαλό τους. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει ένα στοιχειώδες δημιουργικό άγχος.

Μπορεί ο εκπαιδευτικός με την εφαρμογή της να συμβάλει στην ανάπτυξη της αυτενέργειας των μαθητών. Πράγματι, ήδη στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορα που συμβαίνουν στις ελληνικές τάξεις, ένδειξη αυτής της αυτενέργειας.

Εντάξει, η εισήγηση είναι ένας τρόπος να παρουσιάσεις πληροφορίες, αλλά τον χρησιμοποιείς με μέτρο και γνώση ότι μετά τα 10 λεπτά της ώρας δεν έχεις καμία τύχη.

Τώρα, οι μαθηματικοί ας πούμε, που διαβάζουν και Τουμάση για να προετοιμαστούν, θα έχουν μελετήσει κείμενα όπως το παρακάτω:

*πρέπει [prépi] P (απρόσ., μόνο στο ενεστ. θ.) : συντάσσεται με προτάσεις που εισάγονται με το να και εμφανίζει ποικιλία σημασιών που συχνά εξαρτώνται από το χρόνο στον οποίο βρίσκεται σε συνδυασμό με το χρόνο (ή την έγκλιση) του ρήματος της πρότασης που εισάγεται με το να. 1. επιβάλλεται, είναι αναγκαίο, σωστό ή δίκαιο, αρμόζει, αποτελεί ηθική υποχρέωση, επιταγή: ~ να τρέξουμε για να προλάβουμε το αυτοκίνητο. Oι νέοι ~ να σέβονται τους μεγαλυτέρους. ~ να μοχθήσεις για να επιτύχεις. Δεν ~ να παραπονιέσαι. Πώς ~ να φερθώ; Tι ~ να κάνω; Mήπως δεν ~ να τον ενοχλήσουμε; Σε ποιον ~ ν΄ απευθυνθώ; Δεν ξέρω αν ~ να μιλήσω. Aν ~ (ενν. να το κάνω), θα το κάνω. Θα σε ειδοποιήσω, όταν ~ (ενν. να σε ειδοποιήσω), όταν χρειαστεί, όταν είναι ανάγκη, όταν είναι η κατάλληλη στιγμή. Nα τον περιποιηθείς, όπως ~, όπως είναι σωστό, όπως αρμόζει. Aυτά τα παπούτσια είναι ό,τι ~ για ορειβασία, κατάλληλα. || (έκφρ.) καθώς* ~. 2. υποτίθεται, συμπεραίνεται βάσιμα, υπολογίζεται, εκτιμάται, είναι βέβαιο, αναμφίβολο: ~ να έρχεται το τρένο. ~ να έφυγε το αυτοκίνητο. ~ να έχει αρχίσει η παράσταση. ~ να είναι κανείς βλάκας για να μην το καταλάβει. Δεν ~ να γνωρίζονταν οι δυο τους προηγουμένως. ~ να έχω ξαναβρεθεί σ΄ αυτά τα μέρη. ~ να είναι τρεις η ώρα. Θα ~ να ήταν δέκα χρονών περίπου. ~ να ήξερε τα πάντα αλλά έκανε τον ανήξερο. 3. (πρτ.) α. για κτ. που όφειλε, θα ήταν σωστό, επιβεβλημέ νο να γίνει: Έπρεπε να έρθεις να με δεις (αλλά δεν ήρθες). Έπρεπε να βγά λεις έγκαιρα εισιτήριο (αλλά δεν έβγαλες). Aν ήθελες να την ευχαριστήσεις, έπρεπε να της κάνεις ένα δώρο. || Θα ΄πρεπε να ντρέπεσαι γι΄ αυτά που είπες. β. για κτ. που θα άξιζε τον κόπο, θα ήταν χρήσιμο να γίνει: Έπρεπε να ήσουν εκεί, για να το διαπίστωνες ο ίδιος. Έπρεπε να την έβλεπες αυτή την ταινία. [αρχ. πρέπει `είναι ταιριαστό΄ γ’ εν. του πρέπω]

* καταξιώνω [kataksióno] -ομαι P1 : κάνω κπ. άξιο για την αναγνώριση, την εκτίμηση και το σεβασμό του κόσμου: H κοινωνική δράση του τον έχει καταξιώσει στη συνείδηση όλων μας. Eπιστήμονας καταξιωμένος στο χώρο του. [λόγ. < ελνστ. καταξι(ῶ) `τιμώ΄ -ώνω (η σημερ. σημ. μσν.)]

 

Advertisements