Ο βαθμός του πτυχίου θα δίνει μόρια


«Μπόνους» μορίων θα δίνεται και στους κατόχους δεύτερου πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού αλλά και σε όσους έχουν προϋπηρεσία.

Αντιδράσεις για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Κίνητρα στους μελλοντικούς δασκάλους και καθηγητές να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στο πανεπιστήμιο με όσο το δυνατό μεγαλύτερη βαθμολογία δίνει το υπουργείο Παιδείας με το πολυνομοσχέδιο που γνωστοποιείται -κατά πάσα πιθανότητα σήμερα-, καθώς ο βαθμός του πτυχίου θα προσμετράται στη συνολική μοριοδότηση για την πρόσληψή τους στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πολυνομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- όλες τις ρυθμίσεις για τα κριτήρια πρόσληψης των εκπαιδευτικών, θα έχει αναλυτικά τα μόρια που θα λαμβάνει κάθε υποψήφιος εκπαιδευτικός βάσει και του βαθμού του πτυχίου του. Οπως όλα δείχνουν, για κάθε έναν βαθμό πάνω από τη βάση (βαθμολογική κλίμακα 1-10) θα δίνεται ένα «μπόνους» μορίων, το οποίο θα μεγαλώνει όσο ο βαθμός πλησιάζει το άριστα.

Στην ίδια ρύθμιση περιλαμβάνεται η μοριοδότηση που θα δίνεται στους κατόχους δεύτερου πτυχίου, σε όσους έχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και διδακτορικό. Επίσης, θα γνωστοποιηθούν τα μόρια που θα εξασφαλίζει ο κάθε εκπαιδευτικός ανάλογα με την προϋπηρεσία που θα έχει.

Το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να δοθεί σήμερα και στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, οι οποίες είχαν αντιδράσει όταν είχε παρουσιαστεί το σχέδιο νόμο πριν από αρκετές ημέρες, εξαγγέλλοντας μάλιστα και απεργιακές κινητοποιήσεις για τις 4 Μαΐου. Κατά τα λοιπά, την αντίθεσή τους στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που έχει ζητήσει το υπουργείο Παιδείας εκφράζει η ομοσπονδία των καθηγητών, καλώντας μάλιστα τους συλλόγους διδασκόντων να μη συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι με την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» γίνεται προσπάθεια να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία».

Σύμφωνα με τον συνδικαλιστικό φορέα των καθηγητών, η διατύπωση αυτή αφήνει σαφώς να εννοηθεί πως θα ακολουθήσει η θεσμοθέτηση της εξωτερικής αξιολόγησης. «Τα κριτήρια της αυτοαξιολόγησης, που η ίδια η εγκύκλιος θέτει, συνδέονται με την υλικοτεχνική υποδομή και την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών κ.λπ. Επιχειρείται να μετατεθούν όλες οι ευθύνες της εκπαιδευτικής πολιτικής και της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα και στους εκπαιδευτικούς», αναφέρει η ΟΛΜΕ.

Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι αυτές οι πρακτικές θα οδηγήσουν ευθέως στη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, επισημαίνοντας ότι ανάλογες εξελίξεις έχουν συμβεί και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ, όπου με τη δημοσιοποίηση των πινάκων αξιολόγησης διευρύνθηκε το χάσμα ανάμεσα στις σχολικές μονάδες.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Έθνος

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s