Σε τι χρειάζεται ένα πτυχίο Ανθρωπολογίας;


Η παραδοσιακή εικόνα του Ανθρωπολόγου, που γυρίζει τον πλανήτη για να γνωρίσει από κοντά ξένους, μακρινούς πολιτισμούς δεν έχει εκλείψει. Οι σύγχρονοι πτυχιούχοι Ανθρωπολογίας, όμως, συναντώνται σε κάθε πτυχή της επαγγελματικής ζωής. Οπως είχε κάποτε πει η περίφημη Αμερικανίδα Ανθρωπολόγος Μάργκαρετ Μιντ: «Ποτέ μην αμφισβητήσετε την ικανότητα μικρής ομάδας σκεπτόμενων και αποφασισμένων πολιτών να αλλάξουν τον κόσμο. Μόνο αυτοί μπορούν άλλωστε να το κάνουν». Η Ανθρωπολογία θεωρείται ως η Θεωρητική επιστήμη που βρίσκεται πλησιέστερα στις Θετικές. Το κάθε πανεπιστήμιο, όμως, θα δώσει έμφαση στην ανάπτυξη των αναλυτικών δεξιοτήτων, που αποδεικνύονται ανεκτίμητες σε κάθε εργασία. «Οι σταδιοδρομίες, οι οποίες απαιτούν τέτοιες ικανότητες γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση, όπως είναι οι σπουδές στατιστικής για χρήση σε έρευνες αγοράς, αλλά και κάθε είδους κρατικής θέσης ή αρμοδιότητας», λέει η Μάργκαρετ Χόλμπραου, σύμβουλος επαγγελματικής κατάρτισης του Graduate Prospects. Από τους αποφοίτους Ανθρωπολογίας, που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2008, 51% βρήκαν εργασία μέσα σε έξι μήνες σε μεγάλη ποικιλία εργοδοτών, όπως τις λιανικές πωλήσεις και τη διαφήμιση (8%), τις επιχειρήσεις και την οικονομία (6%) και τη διοίκηση κρατικών ή ιδιωτικών επιχειρήσεων (12%). Παρόλα αυτά, σημαντικός αριθμός αποφοίτων εργαζόταν σε επιχειρήσεις εστίασης (15%) ή σε θέσεις γραμματέων (20%). Οι πτυχιούχοι Ανθρωπολογίας συχνά επιλέγουν να εργασθούν στο δημόσιο τομέα και ειδικότερα τη συντήρηση και διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς. «Η απασχόληση σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και μουσεία ή η ακαδημαϊκή σταδιοδρομία είναι και αυτές πιθανότητες», λέει η κ. Χολμπράου. Μόλις μία μικρή μειοψηφία των πτυχιούχων γίνονται Ανθρωπολόγοι, σε πανεπιστημιακά ιδρύματα ή ερευνητικούς οργανισμούς. Σχετικά μεγάλο ποσοστό (21%) των αποφοίτων του 2008, όμως, επέλεξε μεταπτυχιακές σπουδές με ειδίκευση σε τομείς όπως τα Νομικά, οι Βιομηχανικές Σχέσεις, η Δημοσιογραφία και το Μάρκετινγκ.

http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από The Guardian

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s