Μαθηματικά Ε΄Δημοτικού


Προμηθευτείτε τα συλλεκτικό πλέον βιβλίο πριν εξαντληθεί γιατί τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ έκλεισαν.

Συγγραφείς: Κασσώτη ΌλγαΚλιάπης Πέτρος Οικονόμου Ανδρέας Οικονόμου Πέτρος

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Το βιβλίο αυτό έχει σκοπό να αποτελέσει χρήσιμο εγχειρίδιο τόσο για τους μαθητές και τους δασκάλους όσο και για τους γονείς εκείνους οι οποίοι επιθυμούν να συμβάλλουν υπεύθυνα και δημιουργικά στη μαθητική εκπαίδευση των παιδιών τους. Ωστόσο αυτό δεν είναι «διδακτικό εγχειρίδιο» και δεν προορίζεται να υποκαταστήσει το αντίστοιχο σχολικό βιβλίο, αλλά να λειτουργήσει συμπληρωματικά σ’ αυτό.

Η συγγραφική ομάδα είχε δύο βασικούς στόχους: αφ’ ενός να επισημανθούν και να αποσαφηνιστούν κάποιες βασικές μαθηματικές έννοιες, τις οποίες ο μαθητής έχει διδαχτεί στο σχολείο, και αφ’ ετέρου να υποστηριχθεί ο μαθητής στο να αξιοποιήσει τις έννοιες αυτές στη λύση των ασκήσεων, με σκοπό τη μεθοδική καλλιέργεια και ανάπτυξη της μαθηματικής του σκέψης.

Το βιβλίο αυτό χωρίζεται σε δύο μέρη:
Το πρώτο μέρος περιέχει πλήρη θεωρία σε κάθε μάθημα, ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας, ασκήσεις και προβλήματα.
Το δεύτερο μέρος περιέχει τις «Απαντήσεις των Ερωτήσεων Κατανόησης της Θεωρίας και τις Λύσεις των Ασκήσεων και των Προβλημάτων» με αναλυτικές εξηγήσεις.

Το βιβλίο συνοδεύεται από ένα ένθετο τεύχος με τις «Λύσεις των Ασκήσεων και των Προβλημάτων του Σχολικού Βιβλίου» αναλυμένες και επεξηγημένες, τις απαντήσεις στις «Δραστηριότητες με προεκτάσεις» και στα «Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση» καθώς και στις «Ερωτήσεις για αυτοέλεγχο» του σχολικού βιβλίου.

Σε κάθε κεφάλαιο-μάθημα περιλαμβάνονται τα εξής:

Α) Για να λύσω τις ασκήσεις χρειάζεται να ξέρω (Στοιχεία Θεωρίας)
Στην αρχή κάθε κεφαλαίου γίνεται μια σύντομη αναφορά -με μορφή υπενθύμισης- στα κυριότερα στοιχεία της θεωρίας, η οποία σχετίζεται με το συγκεκριμένο κεφάλαιο. Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται ότι αποτελούν τις βασικές μαθηματικές γνώσεις τις οποίες θα πρέπει να αποκομίσει ο μαθητής από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου κεφαλαίου.

Β) Παραδείγματα και παρατηρήσεις
Κάθε αναφορά σε μαθηματικές έννοιες, κανόνες ή μαθηματικούς ορισμούς, συνοδεύεται από σχετικά παραδείγματα, για την όσο το δυνατόν πληρέστερη και ουσιαστικότερη κατανόησή τους. Παράλληλα, και όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, γίνονται κάποιες ιδιαίτερες επισημάνσεις, διευκρινήσεις ή συμπληρώσεις της σχετικής θεωρίας, με τη μορφή παρατηρήσεων.

Γ) Ελέγχω τις γνώσεις μου (ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας)
Την ολοκλήρωση του θεωρητικού μέρους κάθε κεφαλαίου ακολουθεί μια σειρά ερωτήσεων με τις οποίες ο μαθητής ελέγχει την κατανόηση της θεωρίας για το συγκεκριμένο μάθημα. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται από τον ίδιο το μαθητή ο οποίος, ανάλογα με τους βαθμούς που συγκέντρωσε, επιλέγει αν θα προχωρήσει ή θα επαναλάβει τη θεωρία του μαθήματος.

Δ) Ασκήσεις και προβλήματα
Ακολουθούν ασκήσεις και προβλήματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Οι ασκήσεις αυτές είναι αναλυτικά λυμένες στο δεύτερο μέρος, ώστε να προετοιμάζουν το μαθητή για τη λύση των ασκήσεων του σχολείου, αλλά και να τον εφοδιάζουν με ένα «υπόδειγμα» για τον τρόπο γραπτής παρουσίασης μιας λύσης.

Ανακεφαλαιώσεις
Στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας υπάρχουν οι ανακεφαλαιώσεις οι οποίες αναφέρονται σε όλα τα επιμέρους κεφάλαια της θεματικής ενότητας. Οι ασκήσεις αυτές ακολουθούν την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας και αποβλέπουν σε μια γενικότερη επανάληψη της σχετικής ύλης.

Για ένα συνοπτικό έλεγχο ορισμένων βασικών γνώσεων, τις οποίες θα πρέπει να κατέχει ο μαθητής, έχουν περιληφθεί τα «Κριτήρια Αξιολόγησης», τα οποία περιέχουν ασκήσεις και προβλήματα παρόμοια στο περιεχόμενο, τη δομή και το επίπεδο δυσκολίας, με εκείνα τα οποία θα αντιμετωπίσει στα κριτήρια αξιολόγησης του σχολικού βιβλίου. Έτσι ο μαθητής εξοικειώνεται με προβλήματα παρόμοια με αυτά τα οποία θα αντιμετωπίσει στο σχολείο, ώστε να ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και η εμπιστοσύνη στις ικανότητές του.

Κάθε παιδί μαθαίνει με το δικό του ρυθμό και τη δική του ταχύτητα. Για το λόγο αυτό τα παιδιά κατακτούν διαφορετικά επίπεδα γνώσης κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο. Είναι σημαντικό, λοιπόν, για ένα παιδί να ενθαρρύνεται ώστε να εργαστεί με το δικό του ρυθμό και με τρόπο που να πετύχει την καλύτερη δυνατή επίδοση στα πλαίσια των ατομικών του ικανοτήτων. Το βιβλίο αυτό έχει σχεδιαστεί να συνεισφέρει προς αυτή την κατεύθυνση.

Έχει γραφτεί από ομάδα έμπειρων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ειδικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στην ψυχολογία της διδασκαλίας των Μαθηματικών. Τα μέλη της συγγραφικής ομάδας έχουν μεγάλη εμπειρία στη συγγραφή βιβλίων Μαθηματικών για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου, καθώς και στην προετοιμασία των μαθητών για το πέρασμα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Advertisements

One thought on “Μαθηματικά Ε΄Δημοτικού

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s