Ας μαζέψουμε εδώ μερικά από τα πολλά που γράφτηκαν για το λάθος:

Το λάθος: μια πρώτη προσέγγιση

1. Τα λάθη όχι μόνο μας μαθαίνουν περισσότερα από τα «σωστά», αλλά ενδέχεται κάποια στιγμή στο μέλλον να μας μεταμορφώσουν σε… ιδιοφυΐες! Κάπως έτσι σκέφτονται οι γάλλοι διοργανωτές του σεμιναρίου «Detrompez-Vous» ή, όπως αποκαλείται πιο λαϊκά, του «Φεστιβάλ των Λαθών», το οποίο ξεκίνησε προχθές στο φημισμένο παρισινό πανεπιστήμιο Εcole Νormale Superieure. Το φεστιβάλ απευθύνεται σε μαθητές, αλλά το μήνυμά του προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς είναι σαφές: «Μάθετε τα παιδιά να κάνουν λάθη!». (…)

… και για τους γαλλομαθείς, ένα κείμενο της εφημερίδας Le Monde.

2. Σφυρόερα Μαρία – Το λάθος ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας.

3. Οικονόμου Πέτρος –  Σύγχρονη διδακτική των μαθηματικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

… και απόσπασμα από το βιβλίο.

Οικονόμου, Πέτρος (1984). Η αντιμετώπιση του λάθους από τον καθηγητή των μαθηματικών. Μαθηματική Επιθεώρηση, τ. 27. Αθήνα: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Οικονόμου Πέτρος – Η αντιμετώπιση του λάθους από τον καθηγητή των μαθηματικών

Οικονόμου, Πέτρος (1995). Η αντιμετώπιση του λάθους από τους καθηγητές των μαθηματικών. Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Μαθηματικών και Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Λευκωσία: Σύγχρονη Εποχή.

4. Margolinas ClaireΗ σημασία του σωστού και του λάθους στην τάξη των μαθηματικών.

Η διδακτική των μαθηματικών είναι ένα πεδίο γνώσεων στο οποίο οι γαλλικές έρευνες καταλαμβάνουν μία ιδιαίτερη θέση. Η θέση αυτή χαρακτηρίζεται από εργασίες τα αποτελέσματα των οποίων είναι θεωρητικά. Αυτή η κοινότητα ζει μέσα στην ανάγκη και τον ενθουσιασμό των ερευνών και σήμερα υπάρχουν λίγα διαθέσιμα έργα όπως αυτό, που ασχολούνται με τις ήδη υπάρχουσες θεωρίες και τη διάρθρωσή τους. […]
Το βιβλίο αποτελεί βοήθημα για τους ερευνητές στη διδακτική, όπως επίσης και για τους καθηγητές ανώτατης εκπαίδευσης. Λόγω της ευφυούς παρουσίασης, της σαφήνειας και της αυστηρότητας της επιχειρηματολογίας απευθύνεται επίσης και σε εκείνους που θα ήθελαν να μυηθούν στην έρευνα της διδακτικής των μαθηματικών…

5. Καλδρυμίδου Μαρία, Οικονόμου Ανδρέας, Οικονόμου Πέτρος, Τζεκάκη Μαριάννα Οι αντιλήψεις των υποψηφίων καθηγητών των Μαθηματικών για τη διδακτική διαδικασία και την επιμόρφωση.

6. Πανταλέων Γεωργία – Χριστίνα – Η σημασία του λάθους στην ανάπτυξη της μαθηματικής επιστήμης και στη διδακτική.

Advertisements