Οι απαντήσεις των μαθητών μου του Ε2 της χρονιάς που μας πέρασε στην ερώτηση:

Αν ήταν να δημοσιευτεί η γνώμη σας για την εμπειρία σας τη σχετική με τα μαθήματα που κάναμε μαζί (και ενδεχομένως τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και την πτυχιακή εργασία) τι ακριβώς θα θέλατε να γραφτεί;

  1. Αν μπορούσα να κάνω αντιγραφή του κλίματος που επικρατούσε στην αίθουσα και του τρόπου-μεθόδου διεξαγωγής του μαθήματος και μετά επικόλληση σε προγενέστερες «εκπαιδευτικές» εμπειρίες θα το έκανα με μεγάλη ευχαρίστηση και χωρίς δεύτερη σκέψη.
  2. Άνθρωπος χαρισματικός, ακούραστος, καθοδηγητικός και πάντα καλοδιάθετος.
  3. Αυτά που αποκόμισα είναι πάρα πολλά. Ζωντάνια για ζωή, ενασχόληση με διαφορετικά πράγματα, την ηρεμία και ψυχραιμία από την οποία διακατέχεστε. Πέρα από γνώσεις πάνω στο διδαχθέν αντικείμενο, κέρδισα «μηνύματα ζωής» και «στάσεις ζωής» τόσο απ’ το ίδιο το περιεχόμενο των μαθημάτων, όσο και απ’ τον διδάσκοντα.
  4. Γνώρισα την Ψυχολογία, ή καλύτερα κάποιες εισαγωγικές της έννοιες, με βήματα αργά, σταθερά και χωρίς ίχνος φόβου και άγχους. Έμαθα να εφαρμόζω στην πράξη αυτά που διδάχτηκα, χωρίς καν να καταλαβαίνω πως, γεγονός που σημαίνει πως η γνώση έγινε κτήμα μου.
  5. Είδα τα πράγματα από μιαν άλλη οπτική γωνία. Ο τρόπος διδασκαλίας, οι τεχνικές, οι παρατηρήσεις, η ενεργητική συμμετοχή και η επικοινωνία απέκτησαν ένα ιδιαίτερο νόημα μέσω της ΑΣΠΑΙΤΕ και ιδιαίτερα των συγκεκριμένων μαθημάτων.
  6. Ενδεδειγμένος τρόπος διδασκαλίας για τους σύγχρονους εκπαιδευτικούς σε όλα τα στάδια της Εκπαίδευσης για την Ελληνική πραγματικότητα.
  7. Ενδιαφέρον γνωστικό και μαθησιακό. Σημαντικές οργανωμένες γνώσεις. Ποτέ δεν βαρέθηκα στη διάρκεια των μαθημάτων. Μέσα από τα μαθήματα βοηθήθηκα να ερμηνεύσω και να αποκωδικοποιήσω στάσεις, συμπεριφορές κ.ά. Αναπτύχθηκε η δημιουργικότητα και η φαντασία μου. Ήταν μια ευχάριστη και όμορφη νότα της εβδομάδας οι ώρες του μαθήματος.
  8. Ζεστή επικοινωνία, παραστατική-ζωντανή παρουσίαση, εποικοδομητική συζήτηση.
  9. Η εμπειρία ήταν η πλέον επιθυμητή και κρίνεται άκρως θετική. Υπήρχε η απαραίτητη ανατροφοδότηση ενώ ταυτόχρονα ο διδάσκων σέβεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως ενήλικες. Ήταν αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο ενήλικας μαθητής για να είναι δημιουργικός και παραγωγικός.
  10. Ήταν ένα «ταξίδι» μέσα σε ένα κοπιώδες έτος.
  11. Ήταν ένα δίωρο την εβδομάδα που δεν βαρέθηκα ούτε μια φορά. Πριν ξεκινήσει το μάθημα σκεφτόμουνα πάλι κάτι ενδιαφέρον θα ακούσω με τον ξεχωριστό τρόπο του καθηγητή.
  12. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Με πολλά καινούρια πράγματα, ερεθίσματα για τον έσω και έξω κόσμο μας, με πολλές σκέψεις για το παρόν αλλά κυρίως για το μέλλον.
  13. Θα αναφερόμουν στα διάφορα παιχνίδια που κάναμε, λειτουργώντας σε ομάδες (π.χ. πύργους, κουταλάκια κ.τ.λ.) προκειμένου να γίνει κατανοητή η σημασία της διάδρασης στα διάφορα μαθήματα και τα θετικά αποτελέσματα που είναι δυνατόν να έχει.
  14. Καταρχήν, αισθάνθηκα ασφαλής να ζητήσω να αναλάβει την πτυχιακή μου και δεν διαψεύστηκα. ΣΕ όλη τη διάρκεια των μαθημάτων ερχόμουν με πολύ χαρά. Η Τρίτη ήταν η αγαπημένη μου μέρα μαθημάτων. Δεν θα σταθώ καθόλου στις θεωρητικές γνώσεις που απέκτησα. Αυτό που έχει τεράστια σημασία για μένα είναι ότι είδα πολλά πράγματα που αγνοούσα για τον εαυτό μου μέσα από το μάθημα. Τελικά, άλλαξα σαν άνθρωπος. Άλλαξε ο τρόπος ζωή μου και η ματιά μου στη ζωή. Σας ευχαριστώ! Μακάρι να σας είχα γνωρίσει νωρίτερα. ¨όλοι οι άνθρωποί μου σας γνωρίζουν μέσα από όσα έχω κατά καιρούς πει για σας.
  15. Ο αριθμός των πτυχιακών εργασιών που δήλωσαν στο συγκεκριμένο μάθημα μαρτυράει την αποδοχή των μαθητών, η οποία δημιουργήθηκε από το εκπαιδευτικό ήθος του καθηγητή, τις μεθόδους που χρησιμοποιεί και την αντιμετώπιση στις διάφορες ενέργειες διδασκαλία ΠΑΔ κ.λπ. ΠΑΝΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΜΕΝΕΞΕΣ στην πρώτη γραμμή …
  16. Ο καθηγητής ήταν ευδιάθετος, χρησιμοποιώντας ποικίλους τρόπους για να κάνει το μάθημα ενδιαφέρον, πράγμα το οποίο σε γενικές γραμμές πέτυχε. Το μάθημα δεν γινόταν απλά για να γίνει.
  17. Όλα ήταν υπέροχα.
  18. Παρόλο που ο τομέας μου είναι εντελώς διαφορετικός, τα συγκεκριμένα μαθήματα μου φάνηκαν πάρα πολύ ενδιαφέροντα και αυτό οφείλεται στην μεταδοτική ικανότητα του καθηγητή.
  19. Πολύ καλή εμπειρία το μάθημα στο σύνολό του. Ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη εμπειρία για το μέλλον μας ως εκπαιδευτικοί και όχι μόνο, καθώς επιτύχαμε τον εμπλουτισμό των γνώσεών μας σε ένα μεγάλο φάσμα του αντικειμένου της ψυχολογίας.
  20. Πού θετικές εντυπώσεις από τον τρόπο που έγιναν τα μαθήματα, αυτό όμως που μου άρεσε πάρα πολύ και το διασκέδασα πραγματικά, ήταν το παιχνίδι με το κουτάλι. Μπήκαμε όλοι στη διαδικασία να σκεφτούμε δημιουργικά και είδαμε στην πράξη πως μπορούμε να κάνουμε το μάθημά μας με τρόπο διαφορετικό από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Κάτι αντίστοιχο έγινε με τους πίνακες ζωγραφικής και την κατασκευή ενός πύργου.
  21. Τα μαθήματα αυτά αποτέλεσαν μια εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης. Εφαρμόζοντας διαφορετικές προσεγγίσεις, αποδείχτηκε ότι το παιχνίδι πάντα αποδίδει, ασχέτως ηλικίας. Στο ζεστό κλίμα της τάξης αναπτύχθηκαν σχέσεις, απόψεις και αποκτήθηκαν γνώσεις: για την ψυχολογία, για το αντικείμενό μας, για τους ανθρώπους. Αν τα εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας, θα γίνουμε όλοι καλύτεροι.
  22. Το μάθημα ήταν πολύ περιεκτικό και ουσιαστικό, κυρίως πρωτότυπο και πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα. Ο καθηγητής, πολυδιάστατη και ευχάριστη προσωπικότητα εφάρμοσε μεθόδους διδακτικές πολύ καινοτόμες. Το πιο σημαντικό: το μάθημα ήταν εποικοδομητικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό, απαλλαγμένο από κάθε είδους άγχος.
  23. Υπήρχε ένα ευχάριστο κλίμα. Το παρατσούκλι σας για αυτό το ευχάριστο μάθημα ήταν «ο αντιstress» καθηγητής.