The Future of Online EducationEXPLORE FREE COURSES FROM edX UNIVERSITIES

—————————————————————————————————————————————————

Take the World’s Best Courses, Online, For Free. Coursera

—————————————————————————————————————————————————

Fundamentals of Online Education: Planning and Application. Coursera

—————————————————————————————————————————————————

Learn. Think. Do. Invent your future through free interactive college classes.  Udacity

————————————————————————————————————————————————–

Τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, μέσω διαδικτύου, έχουν πολίτες από όλον τον κόσμο. Η νέας μορφής, δωρεάν εκπαίδευσης παρέχεται μέσω ιστοσελίδων όπως είναι τα Udacity και Coursera.

Στους ιστότοπους, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει πληροφορίες για τα προσφερόμενα μαθήματα από διάφορα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το Στάνφορντ, το Γέιλ και το Πρίνστον. Μέσω του Coursera που δημιουργήθηκε πριν από μόλις λίγους μήνες, ήδη παρακολουθούν διαλέξεις 2,4 εκατομμύρια φοιτητές από 196 χώρες.

Πέραν των παραπάνω ιστοσελίδων, το Χάρβαρντ και το ΜΙΤ ένωσαν πέρυσι τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν το EdX, που προσφέρει δωρεάν μαθήματα από τα δύο πανεπιστήμια. Μέχρι στιγμής έχουν γραφτεί στο πρόγραμμα αυτό 753.000 φοιτητές από χώρες όπως η Ινδία, η Βραζιλία, το Πακιστάν και η Ρωσία.

Παρά τη μεγάλη αποδοχή που γνώρισαν οι ιστοσελίδες, η προσπάθεια βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα και το ερώτημα που δημιουργείται είναι ποιο θα είναι το οικονομικό μοντέλο που θα χρηματοδοτήσει αυτή την προσπάθεια.

«Δεν ξέρουμε πού βρίσκεται ο επόμενος Αϊνστάιν», λέει η Δάφνη Κόλερ, μια καθηγήτρια πληροφορικής στο Στάνφορντ που ξεκίνησε το Coursera μαζί με τον Αντριου Εντζι. «Ίσως να ζει σε ένα μικρό χωριό της Αφρικής». Η ίδια επισημαίνει ότι η αξία μιας μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, με όποιο τρόπο κι αν εξασφαλίζεται, μεγαλώνει διαρκώς.

«Έχει περάσει η εποχή που πιστεύαμε πως αυτά που μάθαμε στο πανεπιστήμιο θα διαρκέσουν μια ζωή», τονίζει. «Ύστερα από 15 χρόνια, αυτή η γνώση είναι ξεπερασμένη».

Ο Σεμπάστιαν Θραν, ένας άλλος καθηγητής από το Στάνφορντ που δημιούργησε το Udacity όταν διαπίστωσε ότι το φθινόπωρο του 2011 περισσότεροι από 160.000 φοιτητές γράφτηκαν για να παρακολουθήσουν online μια σειρά διαλέξεων για την τεχνητή νοημοσύνη, προβλέπει ότι αυτό το είδος εκπαίδευσης θα επηρεάσει δραστικά τους εκπαιδευτικούς θεσμούς.

Για την προσωπική της εμπειρία μίλησε στο Οικονομικό Συνέδριο του Νταβός, μια 12χρονη από το Πακιστάν. Η Χαντίτζα Νιάζι, περιέγραψε την εμπειρία της από τα μαθήματα που παρακολουθεί δωρεάν στα Udacity και Coursera. Όπως είπε, θα ήθελε από τους καθηγητές να είναι πιο ευχάριστοι και αστείοι. Έχει ήδη κάνει φιλίες με άλλους φοιτητές από το Ιράν και τη Βρετανία και θα ήθελε να ασχοληθεί με την αστροβιολογία γιατί τη γοητεύουν τα UFO.

Ο οικονομολόγος Λόρενς Σάμερς, πρώην πρόεδρος του Χάρβαρντ, είναι πιο προσεκτικός. «Θα χρειαστεί πολλή δουλειά και το κομμάτι που αφορά στους αμερικανούς φοιτητές είναι πολύ μικρό», δήλωσε στο Νταβός μετά το τέλος της ομιλίας της δωδεκάχρονης.

—————————————————————————————————————————————————

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών!

Με τον όρο «Ανοικτό Μάθημα» νοείται η ελεύθερη πρόσβαση στο περιβάλλον του μαθήματος και στο εκπαιδευτικό υλικό του.

—————————————————————————————————————————————————

Advertisements