2012-13, ΕΠΠΑΙΚ Θεσσαλονίκης

Να τι γράφουν οι φετινοί σπουδαστές του ΕΠΠΑΙΚ στη Θεσσαλονίκη για τις κοινές εμπειρίες μας σε μαθήματα, ΠΑΔ και πτυχιακές εργασίες απαντώντας στην ερώτηση:

Αν ήταν να δημοσιευτεί η γνώμη σας για την εμπειρία σας τη σχετική με τα μαθήματα που κάναμε μαζί (και ενδεχομένως τις ΠΑΔ και την πτυχιακή εργασία), τι ακριβώς θα θέλατε να γραφτεί;

  1. (Η ετήσια σταδιοδρομία στο πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ αποτέλεσε μια ενδιαφέρουσα εμπειρία, ιδιαίτερα για άτομα που δεν είχαν καμία επαγγελματική/εκπαιδευτική εμπειρία καθώς διδαχτήκαμε όχι απλά μαθήματα διδακτικής αλλά μαθήματα ζωής.)
  2. Άψογη συνεργασία. Αμεροληψία.
  3. Είμαι βαθιά συγκινημένος…
  4. Είσαι τυχερός-ή να έχεις επόπτη στην ΠΑΔ τον κ. Οικονόμου. Σε χαλαρώνει από το άγχος και την πίεση με ένα βλέμμα, με ένα χαλαρό χαιρετισμό με ένα χαμόγελο. Χάρηκα πολύ που σας γνώρισα κ. οικονόμου.
  5. Εξαιρετικά χρήσιμη εμπειρία. Αρκετά και σημαντικά στοιχεία τα οποία θα ήθελα να εντάξω στη δική μου μέθοδο διδασκαλίας.
  6. Επιτέλους!!! Μετά από 7 χρόνια συνεχόμενης προσπάθειας για την εισαγωγή μου στην ΑΣΠΑΙΤΕ, ήρθε η ώρα της αποφοίτησης. Νομίζετε ότι θα είχα κάτι αρνητικό να πω; ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!
  7. Η εμπειρία που αποκτήσαμε μαζί νομίζω ήταν η καλύτερη και ιδανικότερη απ΄ όλα τα μαθήματα που κάναμε στην ΑΣΠΑΙΤΕ.
  8. Η επάρκεια του καθηγητή, η εμπειρία στο χειρισμό της τάξης και η ανάπτυξη φιλικού και συνεργατικού κλίματος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του μαθήματος.
  9. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο, καινούριο, ελκυστικό.
  10. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία που ανακάλυψα νέους ορίζοντες και για την ψυχολογία και για τον εαυτό μου.
  11. Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία. Ομαδική συνεργασία με τους υπόλοιπους συμφοιτητές μου, αλλά και τον καθηγητή. Σωστές τεχνικές και πρωτότυπες συμβουλές για την διεξαγωγή των μαθημάτων.
  12. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία! Χάρηκα που είχα καθηγητή τον κ. Οικονόμου.
  13. Θεωρώ ότι ήταν από τα μαθήματα που θα μου αφήσουν σημαντικά εφόδια στην μετέπειτα πορεία μου ως εκπαιδευτικού, καθώς με έκανε να αναθεωρήσω πολλές από τις απόψεις μου, ενώ παράλληλα μου έδωσε ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ο εκπαιδευτικός να προσεγγίσει το μάθημα και την τάξη. Συνολικά το θεωρώ ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μαθήματα του προγράμματος.
  14. Κατά τη γνώμη μου, τα μαθήματα του κ. Οικονόμου είναι από τα πιο ενδιαφέροντα μαθήματα του προγράμματος του ΕΠΠΑΙΚ. Ο διδάσκοντας έχει την ιδιαίτερη ικανότητα να προσελκύει και να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των σπουδαστών δίνοντας μια πολύ ευχάριστη νότα στο ρυθμό του μαθήματος.
  15. Μια μικρή ψυχοθεραπεία…
  16. Μοναδική εμπειρία. Μαθησιακή διαδικασία πέρα από τη γνωστή διδασκαλία του ελληνικού σχολείου.
  17. Να τα παρακολουθήσουν κι άλλοι.
  18. Όλα τα μαθήματα ήταν απολαυστικά και παρόλο το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας, στο τέλος του μαθήματος δεν ήθελα να φύγω.
  19. Όταν χάνεσαι μες τον φόρτο των εργασιών και το άγχος των υποχρεώσεων (σχολή, δουλειά κ.λπ.) είναι καλό να ξέρεις ότι υπάρχει κάποιος στη σχολή με τον οποίο μπορείς να συνεννοηθείς και με τη βοήθειά του να ξεπεράσεις τα όποια εμπόδια. Ένα τέτοιο πρόσωπο είναι ο κ. Οικονόμου στην ΑΣΠΑΙΤΕ.
  20. Πρόκειται για έναν διδάσκοντα, ο οποίος από την πρώτη στιγμή του πρώτου μαθήματος κάνει τους φοιτητές να αισθανθούν όμορφα και τους αποβάλλει κάθε ίχνος άγχους και νευρικότητας. Η διδασκαλία του είναι άμεση και αποτελεσματική. Χρησιμοποιεί παραδείγματα για να κάνει το μάθημα πιο κατανοητό και γενικά μπορεί να πει κανείς ότι «μαθαίνει γράμματα στους φοιτητές» κι είναι ένας καλός δάσκαλος.
  21. Στη βιβλιογραφία της ΑΣΠΑΙΤΕ, όπου αναφέρεται ο όρος «δάσκαλος», θα έπρεπε να υπάρχει σημείωση «(βλ. τον κύριο Οικονόμου)». Δάσκαλος με το Δ κεφαλαίο.
  22. Στις ΠΑΔ μας έδινε πολύ καλές ιδέες για βελτίωση. Μέσα από τα μαθήματα μας δίδαξε χειροπιαστά τις μεθόδους διδασκαλίας και πώς χρησιμοποιούνται δείχνοντας πώς πρέπει να γίνεται μια σωστή διδασκαλία (ομαδοσυνεργατική, παιχνίδι ρόλων, κ.λπ.)
  23. Τα μαθήματα της ψυχολογίας στης σχολή της ΑΣΠΑΙΤΕ (ΕΠΠΑΙΚ) ήταν μακράν τα καλύτερα μαθήματα. Ευχάριστα, ουσιαστικά, διαφωτιστικά, από αυτά τα μαθήματα που δεν θες να τελειώσουν.
  24. Το καλύτερο μάθημα της ΑΣΠΑΙΤΕ. Δάσκαλος με μεράκι, πολύ εφευρετικότητα, κέφι και επιστημονική κατάρτιση.
  25. Το μάθημα και ο τρόπος διεξαγωγής του είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Επικρατούσε ευχάριστο και χαλαρό κλίμα, το οποίο δεν «μειώνει» τη σπουδαιότητα του μαθήματος και την μετάδοση των απαραίτητων γνώσεων από τον διδάσκοντα στους μαθητές.
  26. Το μάθημα στο οποίο πηγαίναμε και φεύγαμε χαρούμενοι.
  27. Το περιεχόμενο των συγκεκριμένων μαθημάτων ήταν πολύ ενδιαφέρον, ειδικά για όσους δεν είχαμε προηγούμενες γνώσεις σχετικά με την ψυχολογία. Ο τρόπος διεξαγωγής τους ήταν αποτελεσματικός και ευχάριστος. (Οι ΠΑΔ μας έδωσαν την ευκαιρία εξάσκησης, ενώ τα σχόλια των εποπτών σίγουρα μας βοήθησαν. Για την πτυχιακή εργασία ο χρόνος ήταν περιορισμένος.)
  28. Περιεκτικά, ουσιαστικά μαθήματα, κάποιες φορές συναρπαστικά… Μέσα από την απέραντη βιβλιογραφία μας δόθηκαν τα ουσιώδη. Έχω πάρει και σε προσωπικό επίπεδο και σε επαγγελματικό, παιδαγωγικό. Ευχαριστούμε!
  29. Ήταν μια σημαντική εμπειρία. Μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω πράγματα νέα και δημιουργικά.
  30. Ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία πρωτότυπων και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, που κρατούσε σε ενδιαφέρον τους σπουδαστές καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας.
  31. Προσωπικά ωφελήθηκα από τα μαθήματα που κάναμε μαζί επειδή αφενός μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ πράγματα και να προβληματιστώ και αφετέρου απέκτησα αρκετές γνώσεις σχετικά με την ψυχολογία και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Από τις ΠΑΔ απέκτησα αυτοπεποίθηση και σιγουριά για τον εαυτό μου, έλαβα αντικειμενική αξιολόγηση και σε καθεμιά προσπαθούσα να μην επαναλάβω λάθη που έκανα στην προηγούμενη.
  32. Κάθε φορά εφαρμοζόταν μια διαφορετική μέθοδος παρουσίασης. Η διδασκαλία δεν ήταν μια βαρετή και αδιάφορη διαδικασία αλλά καταφέρατε να μας «ξεγελάσετε» εμπλέκοντάς μας σε αυτή χωρίς ουσιαστικά να το καταλάβουμε. Ήρθαμε σε επαφή με πολύπλοκες ψυχολογικές θεωρίες χωρίς να το «συνειδητοποιήσουμε» καθώς η παρουσίαση γινόταν με τη μορφή συζήτησης, σε χαλαρό και θετικό κλίμα. Δεν φαινόταν ως μια προσχεδιασμένη διδασκαλία (αν και στην πραγματικότητα ήταν).
  33. Η συνεργασία ήταν άψογη τόσο στο πλαίσιο των διδακτικών ωρών, όσο και στις ΠΑΔ και την πτυχιακή εργασία. Ο εκπαιδευτικός υπήρξε προσιτός και εμψυχωτικός, δείχνοντας αγάπη για το διδακτικό αντικείμενο και ενδιαφέρον για τους μαθητές. Εμφύσησε αισιοδοξία και θετική αντιμετώπιση των καταστάσεων.
  34. Τα μαθήματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και ο καθηγητής είχε την απαραίτητη μεταδοτικότητα, το χάρισμα και την εμπειρία για τη διδασκαλία αυτού του μαθήματος! Σε μία ΠΑΔ που είχαμε τον κ. Οικονόμου, όλοι οι σπουδαστές μείναμε απολύτως ευχαριστημένοι από τη διαδικασία, τα σχόλια και τις παρατηρήσεις του καθηγητή.
  35. Τα μαθήματα ήταν αρκετά ενδιαφέροντα. Ιδιαίτερα τα βιωματικά παιχνίδια που έγιναν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ήταν αρκετά ενδιαφέροντα. Ο τρόπος που έγιναν τα μαθήματα ήταν ενδιαφέρον και διαφορετικός. Όσον αφορά τις ΠΑΔ, θεωρώ ότι οι παρατηρήσεις ήταν αρκετά στοχευμένες.
  36. Πιστεύω ότι τα μαθήματα ήταν άκρως ενδιαφέροντα και μου άρεσε που ο καθηγητής κ. Οικονόμου χρησιμοποιούσε και ομαδοσυνεργατικές ασκήσεις. Επίσης, δημιούργησε πολύ καλό και φιλικό κλίμα στην τάξη που αρμόζει και σε ενήλικες.
  37. Ήταν πολύ πρωτότυπη και η διδασκαλία ήταν καλά προγραμματισμένη.
  38. Εποικοδομητική εμπειρία, προσέγγιση των μαθητών με φιλικό και οικείο τρόπο.
  39. Ήταν μια πρωτότυπη και ευχάριστη εμπειρία. Υπήρχε συνεργατικότητα, φιλικότητα και πολύ γέλιο. Βέβαια είχε λίγο και το άγχος του, αλλά με ένα αυτοσαρκαστικό τρόπο τα ξεπεράσαμε όλα και μας έμεινε μια ευχάριστη εμπειρία.
  40. Από τα καλύτερα μαθήματα που έκανα ποτέ.
  41. Πάρα πολύ καλή εμπειρία, εποικοδομητική, δημιουργική. Μετά το τέλος κάθε ώρας ένιωθες πως θέλεις κι άλλο.
  42. Η εμπειρία μου στα μαθήματά σας άξιζε τον κόπο. Ο τρόπος διδασκαλίας και η συμπεριφορά σας πρόσφεραν πολλά θετικά στοιχεία σε όλους μας.
  43. Ήταν μια αξιόλογη και ενδιαφέρουσα συναναστροφή.
  44. Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία, όπου υπήρξε η δυνατότητα της συζήτησης με τους συμμαθητές και μάθησης μέσω της χρησιμοποίησης διαδραστικών μεθόδων.
  45. Ήταν αρκετά εναλλακτικός ο καθηγητής και δομούσε με εξαιρετικά ευφυή τρόπο το μάθημά του.
  46. Όχι καλούπια στο μάθημα, αρκετά παραδείγματα και εφαρμογές που βοηθούν όχι μόνο στην κατανόηση αλλά και στην συγκράτηση της πληροφορίας.
  47. Αρκετά εναλλακτικά, ίσως το πιο εναλλακτικό μάθημα που έχω παρακολουθήσει.
  48. Οι ΠΑΔ υπήρξαν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της εκπαίδευσης και θα έπρεπε να καταλαμβάνει μεγαλύτερο τμήμα του χρόνου του προγράμματος σπουδών.
  49. Ήταν το πιο ενδιαφέρον και χρήσιμο μάθημα του ΕΠΠΑΙΚ, από την άποψη της βιωματικότητας των μεθόδων διδασκαλίας και του πως αντιμετωπίζουμε τους μαθητές όταν βαριούνται. Επίσης, ενώ γενικά προτιμώ τη διάλεξη, με κάνατε να συμπαθήσω τις ομαδοσυνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας.
  50. Αξίζει να έρθεις στην ΑΣΠΑΙΤΕ για τα μαθήματα αυτά!
  51. Πάρα πολύ ευχάριστο μάθημα. Δεν βαρέθηκα ποτέ. Εφαρμογή στην πράξη των όσων διδασκόμαστε στην ΑΣΠΑΙΤΕ.
  52. Μακάρι όλα τα μαθήματα που διδασκόμαστε στα σχολεία, πανεπιστήμια να γίνονται με τις μεθόδους και τις τεχνικές του κυρίου Οικονόμου. Πολύ σημαντική προσωπικότητα! Είμαι χαρούμενη που τον γνώρισα…
  53. Υπήρχε πληρότητα στην αναφορά των διαφόρων θεμάτων που αναλύονταν.
  54. Το μάθημα ήταν ενδιαφέρον, αν και εγώ προσωπικά, ως ύλη τα είχα ξαναπαρακολουθήσει σε άλλα επιμορφωτικά σεμινάρια. Παρ’ όλα αυτά με ευχάριστη διάθεση μπόρεσα να τα παρακολουθήσω. Όσον αφορά τις μικροδιδασκαλίες το κλίμα ήταν ευχάριστο, χαλαρό και χωρίς άγχος και με πολλές και χρήσιμες πληροφορίες.
  55. Ευχάριστα, μαθαίνεις πράγματα μέσα από παιχνίδια. Προστατευμένο περιβάλλον.
  56. Μαθήματα: Τέλεια. Το καλύτερο κλίμα απ’ όλα τα μαθήματα και μεταξύ μαθητών και μεταξύ μαθητών και διδάσκοντα. Ο χρόνος κυλούσε νεράκι κι ευχάριστα. ΠΑΔ: εντοπισμός πολύ ήρεμα και φιλικά των αδύνατων σημείων κάθε μαθητή, ενθάρρυνση και ψυχική τόνωση για τη συνέχεια, ανάλυση των μυστικών της διδασκαλίας.
  57. Ήταν κατατοπιστικά, καινοτόμα και είχαν μια γενικότερη συνεισφορά στην καθημερινή ζωή.
  58. Εξελικτική και παιδαγωγική ψυχολογία σε απλά ελληνικά και παραδείγματα από την καθημερινότητα.
  59. Πολύ ενδιαφέρον το μάθημα της Ψυχολογίας. Έμαθα πράγματα που δεν γνώριζα και ο τρόπος διδασκαλίας ήταν ελκυστικός.
  60. Με άρεσε πολύ η μεταφορά ψυχολογικών θεμάτων στην καθημερινή ζωή. Επίσης, η υπομονή σας. Πραγματικά αξιοθαύμαστη. Θα ήθελα πολύ να μας κάνατε μερικά μαθήματα σχετικά γι αυτό.
  61. Υπήρχε φιλικό κλίμα και έκανε το μάθημα ευχάριστο.
  62. Όλα ήταν καλά και άψογα.
  63. Πραγματικά η παρουσία του συγκεκριμένου καθηγητή τόσο στα μαθήματα και στις ΠΑΔ, όσο και εκτός μαθημάτων, ήταν ό,τι καλύτερο είχε να δώσει η σχολή.
  64. Οι ΠΑΔ ήταν μια εμπειρία χρήσιμη, ειδικά για άτομα τα οποία δεν είχαν σχέση και εμπειρία στην Εκπαίδευση.
  65. Τα μαθήματα ήταν ευχάριστα ενδιαφέροντα και ο καθηγητής προσιτός στους μαθητές.
  66. Μία από τις πιο χρήσιμες και ευχάριστες εμπειρίες από καθηγητές στο πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ.
  67. Μακράν το καλύτερο μάθημα του ΕΠΠΑΙΚ και στα δύο εξάμηνα. Έξυπνο, ευρηματικό και πρωτίστως ενδιαφέρον. Κοινώς μας έκανε να αγαπήσουμε (όσο είναι δυνατόν) την Ψυχολογία.
  68. «Χαλαρό» μάθημα, έθεσε θεμέλια για το μέλλον, να ασχοληθούμε σοβαρά με την ψυχολογία.
  69. Αν και οικονομολόγος, οι ανθρωπιστικές επιστήμες –η ψυχολογία, η φιλοσοφία, η τέχνη- αποτελούν σταθερό πόλο έλξης για μένα. Ο κύριος Οικονόμου έδωσε σε μένα νέες ευκαιρίες μάθησης στα συγκεκριμένα αντικείμενα και τη δυνατότητα εμβάθυνσης, ελευθερία στη δημιουργική μου διάθεση, έμπνευση και αισιοδοξία.
  70. Τα μαθήματά μας ήταν πολύ ευχάριστα και ενδιαφέροντα, επειδή δεν βασίστηκαν στη διάλεξη, αλλά στο διάλογο και στη συζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι είχαμε τη δυνατότητα έκφρασης της οποιασδήποτε άποψής μας. Αναφορικά με την πτυχιακή εργασία, χαίρομαι ιδιαίτερα, επειδή είχα άψογη συνεργασία και με σας και με τη συμφοιτήτριά μου που αναλάβαμε μαζί την εργασία. Είχαμε ξεκάθαρη εικόνα της δομής της εργασίας από την αρχή και αυτό μας βοήθησε να έχουμε καλή ροή και ρυθμό και να ολοκληρώσουμε εύκολα την εργασία μας.