(πρώτη δημοσίευση 26-10-2014)
———————————————————————————————————————————
Κάθε φοιτητής/φοιτήτρια του Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. εκπονεί -μόνος του ή σε συνεργασία με έναν/μία ακόμη- μία πτυχιακή εργασία.
Λεπτομέρειες εδώ!
Θέματα για πτυχιακές εργασίες του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 στα μαθήματα:
1. Αναπτυξιακή Ψυχολογία και
2. Εκπαιδευτική Ψυχολογία
(και ενδεικτικές πηγές εκκίνησης: ιστοσελίδες ή λήμματα για ψάξιμο):
———————————————————————————————————————————
Γνωστική Ανάπτυξη μετά την Εφηβεία

 Postformal Thought
 WHAT POSTFORMAL THOUGHT IS, AND WHY IT MATTERS
 Evidence of Post-formal Thinking Among College Students
 The Development of Logic in Adulthood: Postformal Thought and its Applications
 Four Adult Development Theories and Their Implications for Practice, by Lisa M. Baumgartner
 Adult Multiple Intelligences
 How Adults Learn, by J. Muller
———————————————————————————————————————————

ql

Η Ερώτηση στη Διδασκαλία και τη Μάθηση

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever!
Asking Questions to Improve Learning
 Gall, M. (1970). The Use of Questions in Teaching. Review of Educational Research, 40, 707-721.
Using Questioning to Facilitate Discussion of Science Teaching Problems in Teacher Professional Development
Rethinking Classroom Participation
The Learning Benefits of Questions
USING QUESTIONS EFFECTIVELY
Improving learning through questioning

———————————————————————————————————————————

Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολείο

 Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
 Κασουλίδης Γιάννης: Ετοιμότητα των διευθυντών δημοσίων σχολείων δημοτικής εκπαίδευσης στη διαχείριση κρίσεων: Ανάπτυξη μοντέλου λήψης απόφασης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης: ΕΠΑ.ΔΙΔ-2011-00001.pdf
 Κατσαρός Ιωάννης (2008). Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
 Διαχείριση Κρίσεων στα Σχολεία. Α’ έκδοση 2006. Συγγραφή – Έρνη Σισµάνη Παπακώστα. Εκπαιδευτικóς Ψυχολóγος Α’. Εποπτεία – Δρ Στέλιος Γεωργιάδης. Πένθος

———————————————————————————————————————————

Συναισθηματική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ – ΣΧΟΛΕΙΟ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, Πρακτικά
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
 Συναισθηματική νοημοσύνη και χαρακτηριστικά προσωπικότητας
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
 Ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στις διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές και στη διαμόρφωση του κλίματος της τάξης

———————————————————————————————————————————

Τα ψυχολογικά προαπαιτούμενα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων

 Kerka, Sandra: Adult Learning in and through the Arts. ERIC Digest.
 Knowledge Construction as Contested Terrain: Adult Learning Through Artistic Expression
 Hidden Treasures – work related learning using the arts
 Road Map for Arts Education

———————————————————————————————————————————Βιωματική Μάθηση

 Βιωματική Μάθηση – Δυνατότητες αξιοποίησής της στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης
 Σύντομη εισαγωγή στη βιωματική μάθηση
 Βιωματική Μάθηση: πώς μπορούμε να μάθουμε από τα προβλήματα που βιώνουμε στο σχολείο;

——————————————————————————————————————

Συναισθήματα και Συναισθηματική Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών

 Emotions and Emotional Intelligence (EQ) in Teacher Education by Nada Salem Abisamra
 Η εκπαιδευτική πράξη απόρροια της «συναισθηματικής γλώσσας» του εκπαιδευτικού
 Emotional Intelligence of Teacher Educators
 Emotions and Emotional Intelligence (EQ) in Teacher Education

——————————————————————————————————————

Η Τέχνη στην Εκπαίδευση Παιδιών και Εφήβων (Τέχνη και Μάθηση)

 Learning In and Through the Arts: Curriculum Implications
 Learning in and Through the Arts: The Question of Transfer by Robert Horowitz
 Implications of Learning in and throught the arts
 The Yonder project
——————————————————————————————————————
Όψεις του εαυτού: αυτο-αντίληψη, αυτο-εκτίμηση, αυτο-εικόνα, ταυτότητα,

 ΕΑΥΤΟΣ – ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ – ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΥΤΟΕΙΚΟΝΑ – ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
 Self-Concept, Self-Esteem and Identity
 Self Concept, by Saul McLeod, published 2008
——————————————————————————————————————
Ψυχολογία ομάδας και Εκπαίδευση

 Roberta L. Slavin (2002). OPERATIVE GROUP DYNAMICS IN SCHOOL SETTINGS; STRUCTURING TO ENHANCE EDUCATIONAL, SOCIAL AND EMOTIONAL PROGRESS, Group, Vol 26, No 4.
 Working Together: Groupwork, Teamwork, and Collaborative Work Among Teachers
 Collaborative Intelligence
 Team building

——————————————————————————————————————

Διαπροσωπικές Σχέσεις στο Σχολείο

 Ο ρόλος των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικού – διευθυντή στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος.
 ΟΙ ∆ΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
 Η σχολική τάξη ως κοινότητα ενδιαφέροντος.

——————————————————————————————————————

Η μεταγνώση στην εκπαιδευτική Διδικασία

 Μεταγνώση – metacognition – Μεταγνώση, στο multiplication
 Μεταγνώση και Aιτιολόγηση
 Μεταγνώση και Οπτικός Σχεδιασμός
 Σε τι βοηθά η μεταγνώση την εκπαιδευτική διαδικασία
 Αναλογικός Αναστοχασμός: Αναστοχασμός σε Αναλογικά Μοντέλα, μέσα από Μεταγνωστικές Δραστηριότητες Μοντελοποίησης σε Τεχνολογικό Περιβάλλον

——————————————————————————————————————

Η Τέχνη στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

——————————————————————————————————————

Ο Σχολικός Κήπος ως περιβάλλον μάθησης

 Garden-based learning
 Rowena Passy, Marian Morris & Frances Reed: Impact of school gardening on learning. Final report submitted to the Royal Horticultural Society
 REAL School Gardens,
 Κηπουρική,
 Κηποτεχνία

——————————————————————————————————————

Ο ψυχοθεραπευτικός κήπος

 Gardening as a therapeutic intervention in mental health
 Horticulture As Therapy: Principles and Practice. Did you know that plants and plant products can be used to improve people’s cognitive, physical, psychological, and social functioning?
 Horticulture Therapy Methods: Making Connections in Health Care,…
 Therapeutic garden,
 Horticultural therapy,
 Horticultural Therapy at the Rusk Institute of Rehabilitation Medicine
 American Horticultural Therapy Association: Definitions and Positions

——————————————————————————————————————————————

Μουσική και Μάθηση

The Important Role Of Music In Learning
Music and Learning: Integrating Music in the Classroom
Neuroscience of Music – How Music Enhances Learning Through Neuroplasticity
http://www.aep-arts.org/wp-content/uploads/2012/08/Music-Matters-Final.pdf

——————————————————————————————————————

Το mentoring στην εκπαίδευση

——————————————————————————————————————

Συναισθηματικός αλφαβητισμός

 Η Γλώσσα των Συναισθημάτων.
 Τα Συναισθήματα στο Λεξικό.
 Συναισθήματα: Τι νιώθει ο σύγχρονος άνθρωπος;
 ΠΕΣΥΠ: Συναισθήματα και Παροιμίες.
 Ερευνητική Ομάδα για τη Μελέτη των Θετικών Συναισθημάτων.
 Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία, 2ο Διεθνές Φεστιβάλ – Αθήνα 2008.
 Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ενσυναίσθηση.

Social and Emotional Learning Programs Found to Boost Students’ Skills:
ScienceDaily (Feb. 4, 2011) — Being successful in school requires a combination of social, emotional, and academic competencies. A new analysis of more than 200 school-based social and emotional learning programs has found that such programs improve students’ attitudes and behaviors, and in some cases, even boost academic performance.

——————————————————————————————————————

Μηχανισμοί Άμυνας

————————————————————————————————

Διαταραχές προσωπικότητας

Μαθησιακές Διαταραχές.

——————————————————————————————————————

Εκπαίδευση και Ηγεσία

——————————————————————————————————————

Χιούμορ και Εκπαίδευση

——————————————————————————————————————

Η Ψυχολογία του Ψεύδους

 I’m Not Lying, I’m Telling a Future Truth. Really.
 Lie (From Wikipedia, the free encyclopedia)
 A Formal System for Understanding Lies and Deceit
 Why Do People Lie? The Psychology Of Lying And The Dark Side Of People Revealed——————————————————————————————————————

Το λάθος στη διδασκαλία και τη μάθηση

Το λάθος ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας
The error in the teaching-learning process.
What to Do When Students Make Mistakes.
The Role of Mistakes in the Classroom.