ΕΠΠΑΙΚ 2017-2018: μερικές πρώτες ιδέες για πτυχιακή εργασία


ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ 2017-2018

Κάθε σπουδαστής/σπουδάστρια του Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. εκπονεί -μόνος του / μόνη της ή σε συνεργασία με έναν/μία ακόμη- μία πτυχιακή εργασία.

Λεπτομέρειες: ΕΠΠΑΙΚ 2017-2017 ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

2016-2017 ΕΠΠΑΙΚ – ΕΝΤΥΠΟ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ακολουθούν θέματα για πτυχιακές εργασίες που πρότεινα για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 στα μαθήματα:

  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία και
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία

(με ενδεικτικές πηγές εκκίνησης: ιστοσελίδες ή λήμματα για ψάξιμο)

  1. Διατροφή και Ανάπτυξη
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΒΡΕΦΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΩΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ
  • Ο ρόλος της διατροφής στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού

1.1. CHILD NUTRITION, Feeding Behaviour of Infants and Young Children and Its Impact on Child Psychosocial and Emotional Development, 2013
1.2. Breastfeeding and Child Psychosocial Development, 2017

  1. Η ανάπτυξη του εγκεφάλου ενός παιδιού από τη σύλληψή του ως την ηλικία των έξι χρόνων και η σχέση του με τη διατροφή του και τη διατροφή της μητέρας του

2.1. Nutrition and Early Brain Development

2.2. Understanding the Role of Nutrition in the Brain & Behavioral Development of Toddlers and Preschool Children: Identifying and Overcoming Methodological Barriers

  1. Διατροφή και Γνωστική Ανάπτυξη
  1. Επισιτιστική Ασφάλεια και Σχολείο

 

  1. Η Επισιτιστική Ασφάλεια στον Κόσμο Σήμερα

Η επισιτιστική ασφάλεια είναι μία πολυεπίπεδη έννοια, η οποία περιλαμβάνει τη διαθεσιμότητα, την πρόσβαση, τη χρήση και τη σταθερότητα. Αναγνωρίζεται ως παγκόσμιο δημόσιο αγαθό. Το κλίμα αλλάζει. Η τροφή και η γεωργία θα πρέπει να ακολουθήσουν.

  1. Μουσική και Μάθηση
  1. Τέχνη και Εκπαίδευση
  1. Η Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη στην Εφηβεία
  1. Η φιλία στην εφηβεία

Φιλικές σχέσεις και επικοινωνία στους εφήβους

  1. Μαθησιακές Δυσκολίες: ΔΕΠΥ
  1. Μαθησιακές Δυσκολίες: Δυσλεξία

 

  1. Μαθησιακές Δυσκολίες: Αυτισμός

 

  1. Τι είναι οι διδακτικές παρεμβάσεις; Πώς και γιατί πραγματοποιούνται;

 

  1. Από τον Κονστρουκτιβισμό στον Κονστρουκτιονισμό

 

  1. Εναλλακτική εκπαίδευση (alternative education)

 

  1. Τύποι και στιλ μάθησης

The Scientific Status of Learning Styles Theories

 

  1. Το Λάθος στη Διδασκαλία και τη Μάθηση

Το λάθος ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας

  1. Το Χιούμορ στην Εκπαίδευση

APA. How laughing leads to learning. Research suggests that humor produces psychological and physiological benefits that help students learn.

Avner Ziv: Teaching and Learning with Humor, Experiment and Replication

  1. L. Garner: Humor in Pedagogy: How Ha-Ha Can Lead to Aha!

Ron Deiter: The Use of Humor as a Teaching Tool in the College Classroom

Mohammed Ahmed Alkhattab: Humor as a Teaching Strategy: The Effect on Students’ Educational Retention and Attention in a Nursing Baccalaureate Classroom

How to Effectively Use Humor in the Classroom

Cornett, Claudia: Learning through Laughter: Humor in the Classroom.

Humor, Learning, and Socialization in Middle Level Classrooms

Humour and teaching in higher education

  1. Μεταγνώση και Εκπαιδευτική Διαδικασία

—————————————-

  1. Οι Ψυχοθεραπευτικοί Κήποι
  1. Οι Σχολικοί Κήποι ως Περιβάλλοντα Μάθησης
  1. Οι Βοτανικοί Κήποι ως Περιβάλλοντα Μάθησης
  1. Ο Δασοβοτανικός Κήπος του ΑΠΘ ως περιβάλλον μάθησης*
  2. Συναισθηματικός Αλφαβητισμός

Social and Emotional Learning Programs Found to Boost Students’ Skills:

ScienceDaily (Feb. 4, 2011) — Being successful in school requires a combination of social, emotional, and academic competencies. A new analysis of more than 200 school-based social and emotional learning programs has found that such programs improve students’ attitudes and behaviors, and in some cases, even boost academic performance.

  1. Η Ψυχολογία του Ψεύδους
  1. Ο Ρόλος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών

1990 – Peterson et. al. – EDUCATIONAL PSYCHOLOGY AS A FOUNDATION IN TEACHER EDUCATION

2011 – The role of educational psychology in teacher education programs

2001 – Hoy & Murphy – Teaching EP to the IM

Educational Psychology-A Tool for Effective Teaching

Th Relevancy of EP

  1. Κίνητρα Μάθησης
  1. Ο Ρόλος της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών

 

  1. Φυσιοκρατική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση

 

  1. Θετική Ψυχολογία και Εκπαίδευση

Positive Psychology in Practice

The Positive Psychology of Emotional Intelligence

Positive education: positive psychology and classroom interventions

Handbook of Positive Psychology in Schools

TOWARDS A POSITIVE PSYCHOLOGY FOR LEADERS

An applied framework for Positive Education

Positive Psychology at School: A School-Based Intervention to Promote Adolescents’ Mental Health and Well-Being

A review of school-based positive psychology interventions

 31. Υπαρξιακή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση

Introduction to Existentialism

Existential Psychology

ARNOLD J. ROSBNBERG: Educational Existentialism and the Sudbury Valley School

Jean-Paul Sartre 1946: Existentialism Is a Humanism

Clifford Mayes: Five Dimensions of Existentially Authentic Education

PAULO FREIRE: CHAPTER 1 OF PEDAGOGY OF THE OPPRESSED

LIEB, SHERYL J., Ph.D. In Pursuit of a Pedagogy of Personhood: Existentialism and Possibilities for Educator Liberation. (2015) Directed by Dr. Glenn M. Hudak. 244 pp.

Pine, Gerald John: Existential Teaching and Learning. Education, 95, 1, 18-24, F 74.

Herner Saeverot: Indirect Pedagogy: Some Lessons in Existential Education.

  1. Συλλογική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση

 Οικονομική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση 

  1. Σεξουαλική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση

 

  1. Ηγετική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση

 

  1. Οι αντιλήψεις των μόνιμων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σπουδαστών του ετήσιου προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Θεσσαλονίκης, για το πρόγραμμα σπουδών τους

Γεωργιάδης, Μενεξές, Οικονόμου – Οι αντιλήψεις των σπουδαστών του ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ για το πρόγραμμα σπουδών τους.

  1. Οι πτυχιακές εργασίες των σπουδαστών ΕΠΠΑΙΚ της Θεσσαλονίκης το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017

 

  1. Οι πτυχιακές εργασίες των σπουδαστών ΕΠΠΑΙΚ της Θεσσαλονίκης το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016
  2. Εκπαιδευτικά Περιοδικά και Αποθετήρια Ακαδημαϊκών Εργασιών στο Διαδίκτυο

 

Ηλεκτρονικά Αποθετήρια. Στα ηλεκτρονικά αποθετήρια που αναπτύσσει το ΕΚΤ περιλαμβάνονται εκατομμύρια ηλεκτρονικές σελίδες με υλικό από όλες τις επιστήμες. Επιλέξτε το αποθετήριο που σας ενδιαφέρει και αποκτήστε ελεύθερη πρόσβαση σε πλούσιο αρχείο ερευνητικών δεδομένων και μεταδεδομένων, διδακτορικές διατριβές, βιβλία, μελέτες, επιστημονικές δημοσιεύσεις, εκπαιδευτικό υλικό, ανοικτό λογισμικό και οπτικοακουστικές εφαρμογές.

40. Διαταραχές Προσωπικότητας

  1. Η Δραματοποίηση στη Διδασκαλία

 

 Το Παιχνίδι Ρόλων στη Διδασκαλία

Η ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Παιχνίδι Ρόλων

 

  1. Η μη λεκτική επικοινωνία στην τάξη

Η μη λεκτική επικοινωνία στο σχολείο

  1. Όψεις εαυτού

 

  1. Ευτυχία. Ποια νοήματα της αποδίδουν; Μετριέται τελικά;

Αντικλείδι για την Ευτυχία

 46.Mentoring και Εκπαίδευση

 47.Οι πτυχιακές εργασίες των σπουδαστών ΕΠΠΑΙΚ της Θεσσαλονίκης το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015

 

  1. Η ανάπτυξη του εγκεφάλου

 

  1. Μετά την τυπική σκέψη, τι;*

 

  1. Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική: οι αντιλήψεις των αποφοίτων

«H πανεπιστημιακή διδασκαλία έχει βρεθεί στο επίκεντρο επιστημονικών συζητήσεων αλλά και εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών. Στο έγγραφο πολιτικής της Ενωμένης Ευρώπης για τον ‘Ανασχεδιασμό της Εκπαίδευσης’ σημειώνεται πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ευέλικτες και καινοτόμες προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας στα Πανεπιστήμια, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα και η καταλληλότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επί του παρόντος, λίγες μόνο χώρες διαθέτουν στρατηγικές για την προώθηση της ποιότητας της διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού σε παιδαγωγικές δεξιότητες. Αντίθετα, τα ζητήματα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας αντιμετωπίζονται, συνήθως, ως δευτερευούσης σημασίας για τους πανεπιστημιακούς: η ερευνητική δραστηριότητα και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά προσδίδουν γόητρο, τίτλους και κονδύλια, ενώ το διδακτικό έργο και η ποιότητά του, συχνά, θεωρείται «αναγκαίο κακό» στην ακαδημαϊκή καριέρα.»

 

  1. Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική: οι αντιλήψεις των πανεπιστημιακών δασκάλων

 

  1. Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική: οι αντιλήψεις των φοιτητών

 

  1. Τα Ψυχολογικά Προαπαιτούμενα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων

 

  1. Μηχανισμοί Άμυνας του Εγώ*

 

  1. Συναισθηματική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Οι εκπαιδευτικοί

 

  1. Συναισθηματική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Οι εκπαιδευτικοί

 

  1. Συναισθηματική Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Οι μαθητές

 

Ο Νίκος Παπαχρήστου, απόφοιτος του ΕΠΠΑΙΚ, και καλός φίλος, μου έστειλε κι αυτός θέματα!!!

  1. Συμπεριφορισμός, βιολογία των συναισθημάτων και γνωσιακή απόδοση α) παιδιά και έφηβοι β) ενήλικες
  2. Συστημική προσέγγιση, βιολογία των συναισθημάτων και επίδραση στη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση των ενηλίκων
  3. Κοινωνικά μέσα, συμπεριφορισμός, βιολογία συναισθημάτων, πειθώ και μάθηση στα σύγχρονα διαδικτυακά μέσα
  4. Η ψυχολογία στο διαδίκτυο. Σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης και θεραπείας, αξιοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες offline μεθοδολογίες
  5. Χρήση των κοινωνικών μέσων για άτυπη μάθηση, συνεχιζόμενη εκπαίδευση και ενημέρωση σε δράσεις δια βίου εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες
  6. Χάρτης της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης για ηλεκτρονική μάθηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Το youtube έχει πολλά τέτοια κανάλια πλέον. Τι θεματολογία έχουν, τι τεχνικές και μεθοδολογία χρησιμοποιούν, πόσο κατάλληλο είναι το υλικό για εκπαίδευση και πόσο για ψυχαγωγία;


Πάμε πτυχιακή! Μερικές πρώτες βοήθειες…

————————————————————————–

Χρήσιμες σελίδες, για μια πρώτη επαφή με σχετικά θέματα, είναι και οι εξής:

Διαδραστική Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Readings in Educational Psychology

Educational_psychology

Developmental_psychology

————————————————-

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s