ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΠΠΑΙΚ – 2014-15. Αν ήταν να δημοσιευτεί η γνώμη σου…


Οι φοιτητές του Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. στη Θεσσαλονίκη απάντησαν ανώνυμα και φέτος σε φύλλο αξιολόγησης της δουλειάς που κάναμε μαζί. Παραθέτω (με την άδειά τους) τις απαντήσεις τους στην πρώτη ερώτηση.

Αν ήταν να δημοσιευτεί η γνώμη σου για την εμπειρία σου τη σχετική με τα μαθήματα που κάναμε μαζί (και ενδεχομένως τις ΠΑΔ και την πτυχιακή εργασία), τι ακριβώς θα ήθελες να γραφεί;

Ε1

  1. Άψογη συνεργασία.
  2. Δεν είχα παρόμοια εμπειρία, μόνο προσωπικές θέσεις, οι οποίες και καλύφθηκαν και συμπληρώθηκαν με επιστημονικό και παιχνιδιάρικο τρόπο. Η ύλη ήταν σωστή, αλλά ο τρόπος μετάδοσης ακόμη πιο σωστός, διότι μιλούσε σε πολλές «γλώσσες» ταυτόχρονα.
  3. Είναι ένας από τους πιο αξιόλογους καθηγητές που έχω γνωρίσει. Μιλάει στις καρδιές των φοιτητών. Λυπάμαι που τελείωσαν τα μαθήματα μαζί του. Επίσης, στην ΠΑΔ με βοήθησε με τις παρατηρήσεις του αλλά και με την ηρεμία του. Στην πτυχιακή ήταν πολύ συνεργάσιμος και υποστηρικτικός.
  4. Ευχάριστη και ενδιαφέρουσα εμπειρία.
  5. Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία και αποκόμισα πολλά πράγματα, τα οποία θα με βοηθήσουν στην μετέπειτα επαγγελματική μου σταδιοδρομία.
  6. Ήταν μια σημαντική ακαδημαϊκή εμπειρία για εμένα. Τόσο σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία, όσο και στον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε μια μαθησιακή σχέση.
  7. Λόγω της ειδικότητάς μου, δεν είχα διαβάσει και ασχοληθεί με θεωρητικό-παιδαγωγικό τομέα αλλά και ψυχολογία, όσο και αν μου άρεσε η ιδέα. Μετά την εμπειρία μου, επιβεβαιώθηκα ότι μου αρέσει πολύ και είναι έναυσμα για να παρακολουθήσω αντίστοιχα σεμινάρια ή να διαβάσω μελέτες και βιβλία.
  8. Μαγεία! Έρωτας! Ταξίδι! Όμορφη διαδρομή με τροφή για σκέψη και προβληματισμό. Αν μη τι άλλο, γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος μαθαίνοντας πρώτα από όλα τον εαυτό σου!
  9. Μια «εκπολιτιστική» εμπειρία που μας εισήγαγε επαρκώς σε όλες τις παραμέτρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  10. Ο τίτλος του μαθήματος δεν με ενθουσίασε, αλλά ο καθηγητής έκανε το μάθημα να με προσελκύσει.
  11. Όλα αυτά είναι ένα πρόγραμμα με καλή πρόθεση.
  12. Πολύ θετική εμπειρία, καινούριες έννοιες και γνώσεις, αρκετά ερεθίσματα.
  13. Πολύτιμη εμπειρία για τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία.
  14. Τα μαθήματα που κάναμε μαζί κάθε Δευτέρα ήταν μαθήματα που μου έφτιαχναν τη διάθεση και τα περίμενα πως και πως. Με βοήθησαν, εμένα προσωπικά, να κατανοήσω τα παιδάκια μου (τα δικά μου και του σχολείου μου), και στις σχέσεις μου με τους άλλους.
  15. Τα μαθήματα ψυχολογίας που κάναμε με τον κ. Οικονόμου ήταν πολύ ενδιαφέροντα, γιατί η ψυχολογία είναι ένα αντικείμενο με το οποίο δεν είχα ασχοληθεί στο παρελθόν, ούτε υπήρχε στο πρόγραμμα σπουδών της σχολής μου.
  16. Την ημέρα που είχα μάθημα με τον «Οικονόμου» δεν υπήρχε περίπτωση να λείψω για «κανένα» λόγο!!!
  17. Το μάθημά σας είναι κάτι πιο σύνθετο και πιο πλούσιο από απλώς μια μαθησιακή – γνωστική πράξη. Εργαστήκαμε ή καλύτερα συνεργαστήκαμε πάνω στη θετική όψη του εκπαιδευτικού. Σημείο αναφοράς, γνώσεις ζωής!

Ε2

  1. Ενδιαφέρουσες συζητήσεις ψυχολογικού περιεχομένου, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες το α΄ εξάμηνο (παιδαγωγικά). Θα ήθελα λίγα περισσότερα για αυτογνωσία στο β΄ εξάμηνο.
  2. Εξαιρετικός τρόπος διδασκαλίας.
  3. Ευχάριστη εμπειρία και πολύ ενδιαφέρουσα.
  4. Η εμπειρία μου από τα μαθήματα και τις ΠΑΔ είναι πολύ θετική. Θεωρώ ότι ήσασταν απλοϊκός, άκρως επικοινωνιακός, συνεργάσιμος και φιλικός. Θα έλεγα πως ήσασταν πολύ επιεικής με τους μαθητές και γενναιόδωρος.
  5. Η εμπειρία μου ήταν η βέλτιστη. Ήρθα σ΄ επαφή με αντικείμενα παιδαγωγικής που ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα με προβλημάτιζαν τόσο. Με διαμόρφωσαν ως υποψήφιο εκπαιδευτικό. Ιδιαίτερα τα παραδείγματα συναδέλφων που εργάστηκαν σε τάξη με επηρέασαν σημαντικά.
  6. Η εμπειρία που αποκόμισα από το μάθημα ήταν μοναδική. Μέχρι τώρα δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με την ψυχολογία παρόλα που μου άρεσε ανέκαθεν και πολλοί φίλοι μου με παρότρυναν να ασχοληθώ με αυτόν τον τομέα. Ανυπομονούσα να έρθω κάθε Δευτέρα στο μάθημα για να μάθω όσα περισσότερα γίνεται και να δοκιμάσω νέες εμπειρίες. Θα ήταν ευχής έργο το μάθημα να επεκταθεί ακόμη περισσότερο με περισσότερες ώρες και «βιωματικές εμπειρίες».
  7. Η εμπειρία που είχα σχετικά με το μάθημά σας ήταν εξαιρετική. Υπήρξε καλή επικοινωνία και το χιούμορ σας έκανε το μάθημα ευχάριστο. Κάπως έμαθα τον εαυτό μου και καλύτερα και βρήκα απαντήσεις για τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα μου.
  8. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία και απαραίτητη για να διδάξει κάποιος σωστά και για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του μαθητή.
  9. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία.
  10. Καταπληκτική εμπειρία και εξαιρετικός τρόπος διδασκαλίας με αμεσότητα.
  11. Καταρχήν ενδιαφέρον το αντικείμενο! Η προσέγγιση έξυπνη και με πολύ χιούμορ! Ευχάριστη ατμόσφαιρα! Μαθαίναμε χωρίς να «καταλαβαίνουμε» ότι μαθαίναμε! Πολύ ουσία χωρίς πολλά λόγια!
  12. Μέσα από τα μαθήματα και τις ΠΑΔ απέκτησα αρκετές γνώσεις τις οποίες μπορώ να χρησιμοποιήσω στην εκπαίδευση, αλλά και στην καθημερινότητά μου, στις σχέσεις μου με τους άλλους ανθρώπους, αλλά και την οικογένειά  μου.
  13. Ο διδάσκων υπήρξε ιδιαίτερα αγαπητός ανάμεσα στους μαθητές, αφού η ηρεμία και η αίσθηση του χιούμορ δεν έλλειπαν από καμία συνάντηση!! Μου έδειξε έναν δρόμο, τις βάσεις της πορείας των μαθημάτων, ώστε να λειτουργήσει αυτό σε επίπεδο αυτογνωσίας από τη μια και σε επίπεδο άσκησης του επαγγέλματός μου από την άλλη.
  14. Ο εκπαιδευτικός με επιστημονικότητα, πληρότητα, αγάπη πραγματική για τον εκπαιδευόμενο, γνώστης ψυχολογίας με μεγάλη εμπειρία, εκφραστική-γλωσσική ικανότητα, με σαφήνεια, άριστη μεταδοτικότητα.
  15. Όλα καλά.
  16. Ομάδα, συνεργασία.
  17. Πολύ έξυπνος και δραστήριος άνθρωπος. Πολύ ικανός εκπαιδευτικός. Σίγουρα από τους αγαπημένους μου.
  18. Σε αυτό το μάθημα είναι αισθητή η ενεργοποίηση όλων των μαθητών και η ζωηρή συμμετοχή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
  19. Σε μια εποχή όπου όλα δεν είναι αρκετά ή δεν φτάνουν, το μόνο που περισσεύει είναι η αναπτυξιακή και η εκπαιδευτική ψυχολογία. Στην αίθουσα των μαθημάτων αυτών μάθαμε να σκεφτόμαστε, να διαβάζουμε συναισθήματα, γενικά να κατανοούμε τη ζωή μας καλύτερα. Το σημαντικό είναι ότι γίναμε καλύτεροι άνθρωποι, εκπαιδευτικοί, αλλά και γονείς. Ελπίζω μια ηλιαχτίδα από όλο αυτό το φως να με ακολουθεί στη ζωή μου και την πορεία μου ως γονιός, δάσκαλος και άνθρωπος.
  20. Την καλή αύρα και συμπεριφορά του δασκάλου, την ενθάρρυνση και τον σεβασμό στο κάθε πρόσωπο. Κανέναν ιδιαιτέρως και κανέναν μακριά κι όλους κοντά του. (Αν μπορώ να γίνω αντιληπτή.)
  21. Το δυνατό σημείο όλης αυτής της διαδικασίας είναι ότι εγώ δεν ήθελα να απουσιάσω από κανένα μάθημα.
  22. Το μάθημα ήταν πάντα ενδιαφέρον, με βιωματική προσέγγιση, η οποία είναι βασική, κατά τη γνώμη μου, για την εκπαίδευση ενηλίκων. Τηρούσε τους κανόνες και τις θεωρίες τις οποίες διδασκόμασταν.
  23. Το μάθημα της ψυχολογίας ήταν ενδιαφέρον και ειδικά για αυτούς που δεν είχαν καθόλου ασχοληθεί καθόλου. Βέβαια σημαντικό ρόλο έπαιξε ο καθηγητής μας που με τον τρόπο του το έκανε ενδιαφέρον και μας έκανε να νιώθουμε άνετα και μας αποσυμπίεζε. Όσο για την ΠΑΔ που κάναμε μαζί, μας βοήθησε να εντοπίσουμε τα λάθη μας χωρίς να μας κάνει να νιώθουμε άσχημα.

Ε3

  1. Από τις πιο ευχάριστες εμπειρίες στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Ο χρόνος για την πτυχιακή εργασία ήταν λίγος.
  2. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά από εκπαίδευση ενηλίκων, εφαρμόζει τις περισσότερες (μπορεί και όλες) τεχνικές διδασκαλίας.
  3. Γνώση χωρίς τέλος.
  4. Είναι πράγματι μια Παιδαγωγική Σχολή. Προάγει τη μάθηση, τη συνεργασία και ενισχύει την ελεύθερη σκέψη. Τα μαθήματα έχουν σαφείς στόχους και ύλη, αλλά δεν είναι «τυποποιημένη» η μάθηση. Υπάρχουν περιθώρια ελεύθερης έκφρασης και κρίσης.
  5. Εμπειρία άκρως βιωματική, «προκλητική», ψυχικά ευχάριστη, αναζωογονητική.
  6. Ένα μεσημέρι του Αυγούστου έκανα την αίτηση. Λίγο πολύ για να έχω κάτι να κάνω τον χειμώνα. Η προσδοκία μου ήταν πολύ χαμηλή. Τελικά, είχα εντελώς άδικο. Η εμπειρία ήταν συγκλονιστική και με έκανε να αλλάξω γνώμη σε πολλές στάσεις που μέχρι τώρα είχα.
  7. Ενδιαφέρουσα και πολύτιμη εμπειρία. Εκπαιδευτικός με άριστη γνώση του αντικειμένου, σωστή μετάδοση γνώσης.
  8. Εξαιρετικά ωφέλιμο το μάθημα και ο τρόπος του διδάσκοντα.
  9. Εξαιρετική συνεργασία στην πτυχιακή. Προσεγγίσιμος, με κατανόηση. Το μάθημα της ψυχολογίας είναι σε απλοποιημένη μορφή ώστε να το αντιληφθούν άτομα που δεν είχαν ποτέ επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες. ΔΕΝ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ το συγκεκριμένο μάθημα!!!
  10. Η εμπειρία των ΠΑΔ είναι εξαιρετική. Είναι προσομοίωση διδασκαλίας που προσφέρει στον συμμετέχοντα τα συναισθήματα, το άγχος, τη μοναδικότητα της διδασκαλίας.
  11. Η θεματολογία του μαθήματος ήταν από τις πιο χρήσιμες που έχω παρακολουθήσει. Σε αντίθεση με τις στεγνές ακαδημαϊκές σπουδές τεχνικών γνώσεων, η ψυχολογία μας βοήθησε να αντιληφθούμε με άλλο μάτι τον κόσμο γύρω μας.
  12. Ήμουνα από τους τυχερούς που σας είχα δάσκαλο. Από το Α΄ εξάμηνο το μάθημα ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον και δεν φείδομαι να πω ότι για μένα ήσαστε οδηγός και παράδειγμα προς μίμηση στη διδασκαλία και όταν μου δοθεί και μένα η ευκαιρία να διδάξω στην τάξη θα έχω ως οδηγό το ύφος, το χιούμορ και τον τρόπο διδασκαλίας σας.
  13. Ήταν ένα πολύ διαφορετικό μάθημα-παρουσίαση.
  14. Ήταν ένα ωραίο ταξίδι γνώσεων και εμπειριών και ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων.
  15. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα τα μαθήματα, ειδικά της ψυχολογίας. Οι εμπειρίες που πήρα με βοήθησαν, πιστεύω, να γίνω καλύτερος εκπαιδευτικός. Ειδικότερα, έμαθα πώς να ψυχολογώ τους άλλους και πώς να αντιδρώ σε καταστάσεις δύσκολες που μπορούν να συμβούν την ώρα του μαθήματος.
  16. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Υιοθέτησα πολλές γνώσεις και εμπειρίες.
  17. Ήταν μια πολύ ευχάριστη και πολύ ωφέλιμη εμπειρία. Άξιζε να δίνει κανείς προσοχή όχι μόνο στο περιεχόμενο της διδασκαλίας αλλά και στη μορφή της, η οποία άλλαζε τεχνικές σε κάθε μάθημα. Πολύ χρήσιμο πρότυπο διδασκαλίας.
  18. Ήταν μια ωραία χρονιά με πολλές γνώσεις. Καθώς, λόγω της ειδικότητάς μου, δεν είχα ασχοληθεί με την ψυχολογία, αυτή η χρονιά με το μάθημα της ψυχολογίας που έγινε με τον κ. Οικονόμου μου έμαθε να βλέπω διαφορετικά, να προσέχω, να αναλύω και να αντιλαμβάνομαι πράγματα σε σχέση με την ψυχολογία τη δική μου και των άλλων.
  19. Ήταν ο καλύτερος καθηγητής από όλους και πιο προσιτός.
  20. Θα ήθελα να γραφεί για τις φοβερές γνώσεις του καθηγητή και τον ζήλο των μαθητών να μάθουν κι άλλα.
  21. Θετική και εποικοδομητική εμπειρία.
  22. Παρακολουθώντας το μάθημα του κ. Οικονόμου θέλεις να γίνεις ψυχολόγος ή εκπαιδευτικός. Αν ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί σαν τον κ. Οικονόμου σίγουρα η εκπαίδευση θα ήταν διαφορετική…
  23. Σε πολύ λίγο χρόνο, δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης των φοιτητών, επάνω στο εκπαιδευτικό πεδίο.
  24. Τα μαθήματα ήταν εποικοδομητικά, συνοπτικά στο θέμα της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Μας παρουσίασε μεθόδους διδασκαλίας, όπως εργασία σε ομάδες.
  25. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα! Το διαφήμισα άλλωστε!
  26. Το μάθημα ήταν αρκετά εποικοδομητικό, έμαθα πολλά για τον εαυτό μου και απόκτησα γνώσεις πάνω σε θέματα ψυχολογίας και εκπαίδευσης που δεν ήξερα.
  27. Χαλάλι τα 600+ € που έδωσα για τον κ. Οικονόμου.

Ε4

  1. Ανοικτό και ελεύθερο μάθημα, προσανατολισμένο στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
  2. Απαραίτητες γνώσεις για έναν εκπαιδευτικό, έναν γονιό, έναν μοντέρνο άνθρωπο.
    Ενδιαφέρον μάθημα με γεμάτο γνωστικό αντικείμενο. Το μειονέκτημά του είναι ότι θα έπρεπε να γίνεται ιδιαίτερη εμβάθυνση στο μάθημα και καλό θα ήταν να έχει περισσότερες ώρες.
  3. Η διαδικασία της διδασκαλίας, τις περισσότερες φορές, ήταν τόσο δημιουργική που ήταν αδύνατο να μην με συνεπάρει.
  4. Η εμπειρία μου ήταν ιδιαίτερα θετική. Αυτό που μου άρεσε πιο πολύ είναι οι ότι ο εκπαιδευτικός έδινε την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν, ήταν ιδιαίτερα φιλικός και προσιτός στους μαθητές.
  5. Η ψυχολογία στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης είναι must!
  6. Καλή εμπειρία για να τη ζήσουν και άλλοι!!!
  7. Καλή φάση!!!
  8. Κίνητρο για να ασχοληθώ και να μάθω περισσότερα για την ψυχολογία (σκέφτομαι, δηλαδή, να δώσω κατατακτήριες για το τμήμα της ψυχολογίας στο ΑΠΘ).
  9. Παρά τη μεγάλη κούραση και τη συνεχή πίεση λόγω υποχρεώσεων, αυτό που άφησε είναι μια γλυκιά εμπειρία που με προχώρησε παρακάτω ως άνθρωπο, συνέβαλε δηλαδή στην κοινωνική και προσωπική μου ανάπτυξη.
  10. Το πρώτο εξάμηνο είχε ενδιαφέρον, το δεύτερο ήταν τελείως βαρετό. Ο καθηγητής στο μάθημα του δευτέρου εξαμήνου θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερη γνώση ή να προκαλεί περισσότερο το ενδιαφέρον. Φαινόταν κάπως σα να βαριέται να το κάνει ή να το κάνει για να το κάνει.
  11. Άψογος, συνεργάσιμος και γνώστης πληροφορικής (κοινωνικών μέσων δικτύων, DropBox, κ.τ.λ.).
  12. Εξαιρετικός καθηγητής που κατορθώνει να μεταφέρει τις γνώσεις, αλλά και τις εμπειρίες της ζωής του στους φοιτητές με τρόπο απλό και απαλλαγμένο από κάθε είδους «εκπαιδευτικά» στερεότυπα.
  13. Η εμπειρία ήταν πολύ καλή. Το επίπεδο διδασκαλίας ήταν υψηλό, ένιωσα ότι τα θέματα είχαν μεγάλο ενδιαφέρον και παρουσιάστηκαν με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Τον κύριο Οικονόμου είχα την τύχη να τον συναντήσω και σε ΠΑΔ. Με βοήθησε πολύ με την ηρεμία του, αλλά και τις παρατηρήσεις του.
  14. Ήταν μια δημιουργική χρονιά. Μάθαμε αρκετά σημαντικά πράγματα για την ψυχολογία. Το πιο ωραίο ήταν τα παιχνίδια που κάναμε μέσα στην τάξη.
  15. Ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία η ΠΑΔ για μένα και αποκόμισα αρκετά οφέλη. Θα ήθελα να ξαναβίωνα μια παρόμοια διδακτική εμπειρία.
  16. Μαθήματα!! Πάντα ήρεμα και όμορφα και με ενδιαφέροντα θέματα. ΠΑΔ: Στοχευμένες παρατηρήσεις και πάντα εμψυχωτικός, μας έδινε ώθηση για να αντιμετωπίσουμε τις πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας.
  17. Όλα τα μαθήματά σας ήταν πολύ ενδιαφέροντα… μάθαμε και εξερευνήσαμε πολλές πτυχές και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μας και τα διάφορα τεστ και ερωτηματολόγια μας βοήθησαν να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι…
  18. Πραγματική γνώση παντρεμένη με θεωρία και πράξη.
  19. Τα μαθήματα γίνονταν με τρόπο κατανοητό, σαφή καθώς και με βιωματικές ασκήσεις.
  20. Πολλές φορές το μάθημα ήταν διαδραστικό και καθόλου βαρετό.
  21. Τα μαθήματα ήταν ενδιαφέροντα και χρήσιμα, ο τρόπος διδασκαλίας έκανε την εμπειρία πιο ευχάριστη, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολα κατανοητή και η ύλη.
  22. Τα μαθήματα του κ. Οικονόμου είναι από τα λίγα που ενώ δεν υπήρχε ιδιαίτερη αυστηρότητα στις παρουσίες, δεν έλειπε κανείς.
  23. Το γνωστικό αντικείμενο ήταν ενδιαφέρον και διδάχτηκα πρώτη φορά το συγκεκριμένο αντικείμενο.
  24. Το μάθημα ήταν αρκετά ενδιαφέρον. Ο καθηγητής δε πολύ έμπειρος και εξαίσιος επιστήμονας.
  25. Τόσο το περιεχόμενο των μαθημάτων όσο και ο τρόπος διεξαγωγής του μαθήματος την κρίνω ικανοποιητική. Όσον αφορά τις ΠΑΔ, πιστεύω ότι δεν υπήρχε ένα προπαρασκευαστικό θεωρητικό πλαίσιο που να προετοιμάζει επαρκώς τους φοιτητές «πριν να προβούν» στην διεξαγωγή τους. Παρουσιάστηκε ένα θεωρητικό πλαίσιο συγκεχυμένο από τους καθηγητές και πολλές αντικρουόμενες απόψεις.
  26. Υπέροχη εμπειρία. Ιδιαίτερα διδακτική, όχι μόνον σε επίπεδο γνώσεων. Ζεστό περιβάλλον με έμφαση στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων, στη συνεργασία και στην αλληλεγγύη.

Σας ευχαριστώ παιδιά.Θα μου φανούν πολύ χρήσιμα…

Και του χρόνου με υγεία!

Κλασσικό

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.